חניכת מרכז הספורט החדש בבירה היום
חניכת מרכז הספורט החדש בבירה היוםצילום: דנה בר סימן טוב

מירושלים ייצא הדבר הבא. כך אמר היום (שלישי) הפילנתרופ היהודי-קנדי סילבן אדמס בטקס חניכת מרכז הספורט החדיש בימק"א שבבירה.

המרכז שנבנה מכספו של אדמס וייקרא על שמו, הינו הגדול ביותר מסוגו במזרח התיכון כשהוא כולל בריכה חצי אולימפית, מגרש כדורסל חדש וחדרי כושר מהמתקדמים ביותר.

אם כל זה לא מספיק, אזי שבטקס החניכה שהתקיים בנוכחותו של דיקמבה מוטומבו, אחד מגדולי שחקני ה-NBA, ליגת הכדורסל הטובה בעולם, ומי שנחשב למלך החסימות בליגה, הכריזו השחקן והפילנתרופ היהודי על הקמת תכנית הכשרה ייחודית של ה-NBA.

במסגרת התכנית החדשה, שנקראת "ליגת ג'וניור NBA ירושלים" ומרכז הספורט החדש יהיה ביתה, יפעילו אנשי ה-NBA תכנית הכשרה ייחודית עבור 450 בני ובנות נוער ישראליים מירושלים והסביבה, ובסוף השנה ארבעה שחקנים מצטיינים אף יוטסו למחנה אימונים של הליגה בארה״ב.

במסגרת התכנית יתקיימו מספר טורנירים במהלך השנה שיאחדו 15 קבוצות ממערב העיר ו-15 קבוצות ממזרח העיר לשחקנים עד גיל 14, וכן ייערכו שני מחנות אימונים אותם יעבירו שחקני NBA מהשיקגו בולס, מלווקי בוקס, מיניסוטה וכד' - שיכינו את הצעירים לתחרויות. מעבר לכדורסל, צוותי ה-NBA ילמדו אותם כישורים בסיסיים כמו גם את ערכי הליבה של המשחק, יסודות המשחק התחרותי, כישורי חיים, בניית צוות, מנהיגות וכד'.

"ספורט הוא שפה בפני עצמה שאף אחד לא צריך ללמוד", אמר אדמס במהלך טקס החניכה. "אנחנו מדברים את השפה הזו בין אם אנחנו רצים, קולעים לסל או משחקים. הספורט מאחד אותנו ללא צורך למידה. מי ייתן ומהמקום הזה ייצא מייקל פלפס הבא, עמרי כספי הבא או שחקן NBA חדש שיראה לעולם את הפוטנציאל האדיר שיש בספורט הישראלי עם התעוזה של הספורטאים שיש רק כאן. המקום הזה הוא המקום היחיד שאין בו חומות וגבולות, כולם מתקבלים כאן – עשירים ועניים, צעירים ומבוגרים, אנשים משלושת הדתות, דתיים חילוניים ומסורתיים כי פה כולם הם אחד".

לא בכדי משקיע אדמס הון רב בספורט בישראל, כשהוא זה שהביא לכאן בקיץ האחרון את מירוץ האופניים היוקרתי ה-ג'ירו ד'איטליה שיצא לראשונה מחוץ לגבולות אירופה.

אחרי שעשה עליה לארץ, החליט אדמס כי הוא שם לו למטרה לשנות את היחס כלפי ישראל בעולם - דווקא דרך הספורט. כעת, אחרי שהביא את מירוץ האופניים היוקרתי לישראל, והקים את ה-וולדרום הראשון במזרח התיכון, מתקן אופניים ייחודי שהוקם בתל אביב, הוא מקים את מרכז הספורט הגדול ביותר מסוגו במזרח התיכון - דווקא בירושלים.

המרכז שנחנך בימק"א שבבירה יחד עם הדברים הנוספים שנעשו על ידי אדמס, הן רק חלק מהיוזמות שהוא מעיד על עצמו שבדרך להגשמת חזונו לפתח מצוינות בספורט הישראלי ולשיפור תדמיתה של מדינת ישראל בעולם.

כוכב ה-NBA דיקמבה מוטומבו, אמר: "ימקא הוא המקום שממנו יגיעו הצעירים המבטיחים הבאים. להגיע לירושלים היה חלום ואני כל כך שמח להגיע לאירוע כזה. ראיתי בעצמי את הכוח של ספורט, איך ספורט מקרב בין אנשים, נותן השראה לילדים ומראה להם איך הם יכולים להשיג כל מה שירצו. המרכז החדש על שם סילבן אדמס ייתן לכל צעירי ירושלים, מקום לשחק בו ולצמוח יחד כדור הבא"

"תמיד אמרתי לעצמי שאחד מהדברים שאני חייב לעשות בחיים זה להגיע לישראל. זה היה חלום ואני מודה לסילבן אדמס על זה שהזמין אותי ושזכיתי להגיע לאירוע כל כך מיוחד. אני שגריר של ה-NBA ומסתובב בעולם כדי לעודד ילדים להגשים את החלומות שלהם, להנהיג ולצמוח ואני רואה שהמרכז הזה תואם את האג'נדות שאני מקדם. הבניין הזה יביא מאות ילדים מכל הדתות לשחק כאן, ליהנות ולהתאחד אחד עם השני ואני קורא לאותם אנשים לראות בתכנית ההכשרה שלנו הזדמנות להכיר ולהיחשף לאנשים שונים וביחד לצמוח – כי ביחד הם אלה שיביאו את השינוי, גם בספורט וגם בכלל".

המרכז החדש הוא קומפלקס ייחודי המשתרע על פני שטח של כ־11,000 מ"ר, שלוש קומות מתחת לפני הקרקע, ומציע שורה של מתקני ספורט חדשניים ומתקדמים ביניהם בריכת שחייה חצי אולימפית כפולה, אולם כדורסל רחב ידיים, חדר כושר מודרני, כשלוש מאות מקומות חניה, חדרי טיפולים, וסטודיו לאימונים קבוצתיים עם כ-50 שיעורי ספורט לזומבה, יוגה, פילאטיס, ספינינג, בניית עצם, התעמלות מים, HIIT ,TRX ועוד, שישרתו את כלל אוכלוסיית ירושלים מכל קצוות העיר - צעירים ומבוגרים כאחד שיוכלו להתאמן יחד במתקנים המתקדמים ביותר.