שכירות דירה
שכירות דירהpexels

דירה להשכרה היא כיום פתרון מגורים שכיח. עלייה במחירי הנדל"ן מונעת ממשקי בית צעירים לקנות בית, מה גם שיש היצע רחב של דירות להשכרה שמתוכו אפשר לבחור.

בנוסף, השכרת דירה מעניקה גמישות מסוימת ובעזרתה ניתן לשפר את איכות החיים בלי מחויבות לטווח ארוך. השאלה היחידה היא לפיכך כיצד בוחרים דירה להשכרה ועל מה לא כדאי להתפשר.

קודם כל, בבחירת דירה להשכרה יש לקחת בחשבון את ההתאמה שלה לתקציב ולהכנסות. בשביל לדעת מה העלות החודשית האמיתית צריך לחשב ביטוח דירה ומבנה בהתאם לחוזה מול המשכיר, עלויות מעבר, שכר טרחה למתווך וכן הלאה. השאיפה היא לשמור שההוצאה על שכירות תהיה עד שליש מההכנסה הפנויה ובשביל זה חשוב להשתמש במחירי הדירות כאמצעי סינון.

אין מקום אחר

לא צריכים להיות מומחים לענף הנדל"ן בשביל לדעת שבבחירת דירה להשכרה אסור להתפשר על מיקום. כל אחד אולי קורא לזה אחרת ויש כאלה שישכנעו אתכם לטובת לוקיישן מסוים לעומת אזור אחר, אך רק אתם יודעים מה טוב לכם.

את המיקום של הדירה כדאי לבחור לפי מרכז החיים שלכם. מומלץ שהדירה תהיה כמה שיותר קרובה למרכזי התעסוקה של בני הזוג, למוסדות החינוך הרלוונטיים עבור הילדים ולהרגלי הפנאי והבילוי של כל המשפחה. אם אתם בוחרים דירה להשכרה בתור סטודנטים, ודאו שיש מספיק פתרונות לתחבורה ציבורית סביב הבית או שיש חניה שאליה אפשר להגיע עם הרכב הפרטי.

במילים אחרות, על הלוקיישן אסור להתפשר גם אם המשמעות היא הוצאה של עוד כמה מאות שקלים בחודש. למעשה, אחת הפריבילגיות העיקריות שלכם בתור שוכרי דירות באה לידי ביטוי בבחירת נכס לפי מיקום. מה שלא אפשרי כקונים יעמוד לזכותכם כשוכרים ומומלץ לנצל זאת.

השפעת הסביבה על איכות החיים

ברזולוציות קטנות יותר, תהליך השכרת דירה מאפשר לכם למצוא נכס לפי הסביבה שבה הוא נמצא. כדאי להגיע לאזור בשעות שונות של היום, להתרשם מהשכנים ולבדוק את כמות הרעש בבוקר ובערב. לסביבה יש השפעה ישירה על איכות החיים שלכם ולעיתים קרובות היא חשובה יותר מאשר השאלה מה גודל הדירה וכמה חדרים יש בה.

על אף האמור לעיל, כמובן שאתם לא אמורים לשכור דירה קטנה או גדולה מדי. נסו לראות לפחות 2-3 דירות שונות באותה שכונה כדי לדעת במה לבחור והתייעצו עם חברים, קרובים ובני משפחה. לבסוף, בטאו כל הסכמה בעל פה בחוזה כתוב מול המשכיר. אם לכם ולמשכיר אין שפה משותפת, יכול להיות שזה יתנקם בכם בעתיד ועדיף לוותר על הדירה לטובת מקום אחר.