יו"ר ההתאחדות לכדורגל עם נשיא אופ"א
יו"ר ההתאחדות לכדורגל עם נשיא אופ"אצילום: דוברות ההתאחדות לכדורגל

זעזוע בהתאחדות לכדורגל. שלושה חודשים מאז מונה לתפקיד יו"ר ההתאחדות לכדורגל, הודיע היום (חמישי) משה 'שינו' זוארץ, על התפטרותו מהתפקיד היוקרתי והנחשב.

זוארץ הודיע על התפטרותו במהלך ישיבת הנהלת ההתאחדות, לאחר שחברי ההנהלה בחרו שלא להצביע על הרפורמה שקיווה לבצע בליגות הנוער שעסקה בביטול השחקן הזר.

"באתי לפעול לטובת השחקן הישראלי וקידומו", אמר זוארץ במהלך הישיבה, והוסיף כי "אם הנהלת ההתאחדות אינה רוצה לפעול כך, איני מוצא עוד טעם במילוי התפקיד".

כזכור, מינויו של זוארץ לתפקיד הגיע לאחר שכבר נאסר עליו להתמודד לתפקיד זה בשל ניגוד עניינים בו היה לאחר שעמד עד לא מזמן בראשות קבוצת מכבי פתח תקווה. ובכל זאת, לאחר התערבויות רבות, הוחלט באופן היסטורי וחד-פעמי לאשר את התמודדותו של זוארץ וזה נבחר בפי רוב לתפקיד הנחשב.

היום, לאחר שלושה חודשים בלבד בתפקיד, הודיע זוארץ על התפטרותו, כשיש מי שחושב כי זוהי התפטרות למראית עין בלבד ובכדי לנסות ולהעביר את ביטול השחקן הזר בליגות הנוער כמו שרצה.

בינתיים בהתאחדות לכדורגל קיימים מי שחושבים כי זוארץ עשה את המהלך מאחר שקיבל הצעה להיכנס לפוליטיקה ונראה כי בקרוב נדע האם יש בהתפטרות אמת או שזה איום בלבד.

תגובת זוארץ: "הגעתי להתאחדות לכדורגל בהתנדבות, מתוך תחושת שליחות ורצון כן ואמיתי להביא לשינוי בכדורגל הישראלי. לצערי, מבנה ההתאחדות לכדורגל אינו מאפשר לבצע את השינויים בהם אני מאמין. בנסיבות הללו, ומשהבנתי שלא יעלה בידי לבצע את השינויים בהם אני מאמין לטובת הכדורגל הישראלי, מצאתי לנכון להתפטר מתפקידי. אני מאחל הצלחה לאנשי ההתאחדות ומודה להם".