"יודעים שהבן שלנו חף מפשע"

עורכי דינו של הנער היהודי הנאשם בהריגת הפלסטינית עאישה ראבי תקפו הבוקר (חמישי) לאחר הדיון בבית המשפט את ההחלטה להגיש את כתב האישום.

עו"ד אמיר ברכה מארגון 'חוננו' אמר, "כתב האישום שהוגש היום טוב היה אם לא היה מוגש. מדובר בכתב אישום שעומד מעליו סימן שאלה גדול. אנחנו חזרנו ואמרנו את זה לאורך כל הדרך. גם בית המשפט דיבר על כך שהראיה המרכזית זה בעצם איזה סוג של DNA עלום שאיננו יודעים כרגע מה טיבו. כתב האישום הזה מתבסס ועומד על רגל צולעת DNA שספק אם יעמוד במבחן בית המשפט".

"כתב אישום כזה גורם נזק בטח ובטח לקטין בן 16 ולמשפחתו. אנחנו נצלם את חומר הראיות הזה ונידע לתקוף את כתב האישום הזה בעזרת מומחים מטעמנו. הקטין חוזר ואומר שהוא לא עומד מאחורי האירוע הזה. אני חושב שהמדינה ורשיות החקירה עשו פה עוול. הם תקעו את החץ ואז סימנו את המטרה. המדינה במקום לרצות להגיע לחקר האמת ולזהות מי האדם שבאמת עשה את זה, פשוט סימנה את המטרה במקום להתמקד ולהגיע באמת לחקר האמת", הוסיף עורך הדין.

אביו של הנער מסר "אנחנו יודעים שהבן שלנו חף מפשע. האיש הפשוט ברחוב מבין שהבן שלנו חף מפשע. לצערנו מוטיבציית יתר למצוא אשמים בכל מחיר הפכה אותנו לקרבן. זה יקח זמן לצערנו אבל יום אחד הבן שלנו יזוכה. אנחנו בטוחים ויודעים את זה. אבל מי ישיב לו את שנות הנערות שגזלו ממנו. מי ירפא את הלב השבור של המשפחה ושלו? של החברים שלו? מי יתן את הדין על זה? את זה אנחנו לא יודעים. אנחנו חזקים ומקווה שנחזיק מעמד. אבל העוול זועק לשמים. תודה רבה לכם ותודה לכל התומכים שמקיפים אותנו".

נציין כי הבוקר ביקשה הפרקליטות את המשך מעצרו של הקטין עד לתום ההליכים המשפטיים כנגדו. "הנאשם אחז בידו סלע אשר משקלו קרוב לשני קילוגרם, במטרה לפגוע באמצעותו בנוסעי רכב ממוצא ערבי", נכתב בכתב האישום. "וזאת מתוך מניע אידיאולוגי של גזענות ועוינות כלפי ערבים באשר הם".

אתמול בית משפט השלום בראשון לציון האריך מעצרו של הקטין והתיר לפרסם את הראיה המרכזית בתיק נגד הקטין: אבן עם דגימות DNA שנמצאה בזירת התאונה ותואמת ברמה מסוימת את החשוד.

"כתב האישום עומד על רגל צולעת"