משה בוגי יעלון
משה בוגי יעלוןצילום: רויטרס

דברים שאמר הבוקר (חמישי) יו"ר מפלגת תל"ם, משה יעלון, אשר ירוץ ברשימה משותפת עם מפלגת חוסן לישראל בראשותו של בני גנץ, עוררו סערה בנוגע לעמדותיו המדיניות.

בראיון לגלי צה"ל אמר יעלון כי הוא אינו עושה הבחנה בין ישובים מבודדים לגוש ההתיישבות. ''אני רוצה להגיע להסדר ואני לא רואה הסכם בלי פינוי ערבים ויהודים", הדגיש יעלון.

יעלון הוסיף ועקץ את נתניהו סביב עמדתו בסוגיית ההתנתקות, "לא יהיה מהלך חד צדדי, איפה עמדתי בהתנתקות ואיפה נתניהו היה? מי ימין ומי שמאל?".

בהמשך הבהיר יעלון, ''נשאלתי הבוקר ע"י אודי סגל וקרן מרציאנו בגלי צה״ל באשר לעמדתי לגבי פינוי ישובים ביו"ש. אמרתי: אני רוצה להגיע להסדרה (אני לא רואה הסכם באופק) שלא מפנים ערבי אחד ולא יהודי אחד".

"זו עמדתי, אלה דעותיי. הכותרת יצאה מכלל הקשר. ובכדי להקל עליכם, הנה משפט נוח יותר לקריאה ולהבנה: אני רוצה להגיע להסדר בלי פינוי של ערבי אחד או יהודי אחד. איני רואה כלל הסכם באופק. כל עוד אין מנהיגות בצד השני שמכירה בזכותנו לחיות כאן בשלום ובביטחון הנושא לא רלוונטי ואין שום טעם להתווכח בינינו על ביצה שלא נולדה", הוסיף.

נציין כי דבריו של יעלון עוררו את הסערה בין היתר על רקע הדברים שאמר אך שלשום בראיון בכנס ירושלים של העיתון "בשבע".

לשאלה איך הוא יושב באותה מפלגה עם בני גנץ למרות ההבדלים בינהם השיב יעלון: "אני לא חותר לשלום? אני מת שיהיה שלום ומי שלמוד מלחמות שואף לשלום. האם יש סיכוי שיהיה שלום? אין סיכוי. עמדתי גם נגד ההתנתקות ונגד הסכמי אוסלו. בני גנץ לא נמצא במקום אחר. הוויכוח בין ימין ושמאל במגרש הפוליטי הוא לא בדברים הללו. רוב העם זז ימינה. אף אחד לא חושב שיש מקום לעוד שטחים תמורת שלום. ולכן זה לא הוויכוח היום".

"כאן הסיפור הוא על הממלכתיות וכאן אין ביני ובין בני שום ויכוח", הסביר יעלון. ''זה שאני אמרתי שלעולם לא אשב עם נתניהו בין אם יש כתב אישום ובין אם לא, וגנץ אמר שהוא יישב עם נתניהו אם לא יוגש כתב אישום, זו דווקא סיבה טובה לכך שננצח בבחירות וכך לא נתווכח", אמר יעלון.

יעלון: ראש הממשלה היה צריך להדיח חברי קבינט