סדנה לנגדים
סדנה לנגדיםצילום: דובר צה"ל

אם חשבתם שסעודת החג בצה''ל מעולם לא תשתווה לארוחת החג עם המשפחה, במיוחד כשהחג נופל על סוף השבוע, כדאי שתחשבו אחרת.

30 נגדי מזון בזרוע הים השתתפו בסדנת בישול מאכלים כשרים לפסח. את הסדנה העביר השף יאיר פיינברג שבנה יחד עם נגד המזון החיילי של זרוע הים, רנ"ב אילן אסולין, תפריט כשר לפסח אשר יוגש בליל הסדר לכלל חיילי זרוע הים.

התפריט יגיע עד לאחרון החיילים בזרוע, כולל לוחמי ספינות הטילים והצוללות, ויורכב ממנות שלא יביישו מסעדות יוקרה וביניהן קרפצ'יו של פלפלים קלויים עם שקדים ועלי זעתר, סלמון צלוי בזיגוג צ'ילי מתוק עם פלפלים צבעוניים וגם אמנון מטוגן עם קמח מצה מוגש עם סירות בטטה צלויות ורוטב לימון וצלפים.

המחשבה על הפרטים הקטנים הגיעה גם לחיילים הטבעוניים אשר יוכלו ליהנות מרוב המנות בתפריט שהותאמו להם. "שמנו דגש על להפוך את חומרי הגלם הקיימים בצבא, שהם אגב מצויינים, למנות מודרניות גם בנראות וגם בטעם שלהן", מסביר רנ"ב אסולין. "המנות עוצבו ותוכננו במיוחד לחג הפסח כדי שלחיילים תהיה תחושה של חגיגיות בערב הפסח".

סדנאות המזון בזרוע הים נעשות כבר כמה שנים, כל פעם בדגש על דבר ייחודי אחר. "לפני ארבעה חודשים העברנו סדנה עם מנות שמותאמות לטבעוניים לדוגמה. גם לפני ראש השנה העברנו השתלמות על מנות מיוחדות ומגוונות בדגש על החג", מספר רנ"ב אסולין. "בדור שלנו העין אוכלת לפני הכל, לכן חשוב לי מאוד לפתוח את הראש לשפים בזרוע ולהציג להם כל כמה זמן דרך מיוחדת בה הם יוכלו להשתמש בחומרי הגלם שיש להם במהלך השנה.

"הדבר תורם לתחושת החיילים בשטח ובמטה להרגיש שהצבא הוא בית לכל דבר הדואג להם לכל, מהשינה ועד לאוכל שהם אוהבים לאכול", הסביר אסולין.

צילום: דובר צה"ל