מצטיינים לא רק בתחרות שירה, ילדי שלוה על מזרן הג'ודו
מצטיינים לא רק בתחרות שירה, ילדי שלוה על מזרן הג'ודוצילום: יוסף אבי יאיר אנגל

לא רק אירווזיון. אחרי ההצלחה האדירה בתכנית 'הכוכב הבא', מסתבר כי לילדי שלוה יש עתיד גם בענפי הספורט השונים, כשאלה הוכיחו כי גם ילדים עם מוגבלויות מסוגלים להתאמן ואף להתחרות בג'ודו באופן מקצועי ורציני.

ב'שלוה' - המרכז הלאומי לטיפול באנשים עם מוגבלויות ושילובם בחברה, מתקיימות פעילויות רבות ומגוון תכניות לטיפול ושילוב ילדים עם מוגבלויות בשלל תחומי החיים.

מעבר לכך, במרכז הלאומי הממוקם בירושלים, ישנו מרכז ספורט מתקדם ומותאם, הכולל בריכת שחיה חצי אולימפית, בריכה הידרוטרפית, אולם כדורסל, חדר כושר בגודל מלא ושלל מתקני ספורט. במרכז הספורט הזה ישנה קבוצת ספורטאים ייחודית, המתאמנת יחד בג'ודו.

לאחר שנה של פעילות, אימונים ותחרויות, קיבלו הספורטאים חגורות ג'ודו בטקס מעבר רמה מרגש.

בטקס, שכלל את משפחות הספורטאים, הרב קלמן סמואלס מייסד מרכז 'שלוה', יו"ר שלוה מר אבי סמואלס, סמנכ"ל שלוה איתמר שבח, מר שאול גלברג מנכ"ל בנק יהב, נותן החסות הרישמי לקבוצות הג'ודו בשלוה, מר יובל קורן מהנהלת הפועל ירושלים בכדורסל המקיימת שיתוף פעולה אדוק עם המרכז, יואב אנגל מנהל מרכז הספורט בשלוה, גדי בן לולו מאמן הג'ודו של הקבוצות, חברים ואורחים, ביצעו הספורטאים תצוגת תכלית והציגו את יכולותיהם, ביצעו מבחן רמה וכמובן קיבלו את החגורות הנחשקות, יחד עם תיק מלא בציוד ספורטיבי ותעודה רשמית המאשרת כי הם עברו רמה ע"פ כללי הג'ודו הבינלאומיים.

הרב קלמן סמואלס, מייסד 'שלוה' נשא דברים ואמר: "זה מרגש מאוד להיות כאן היום וקודם כל תודה לכם ההורים על הכל. ראינו את הילדים הללו בתחילת השנה ואנחנו רואים אותם עכשיו, ומה שגדי עושה איתם זה לא פחות מקסם. הכלים שהוא מעניק להם, אלו כלים לכל החיים לא משנה מה הם יעשו ואם זה יהיה במסגרת ספורטיבית. תודה גדולה לחברים והשותפים, מר שאול גלברג ומר יובל קורן שמאפשרים לנו- אתם לקחתם על עצמכם את הקמת הקבוצה הזו ובזכותכם אנו כאן היום".

גם גדי בן לולו מדריך הג'ודו שהביא את הילדים להצלחה אדירה נשא דברים ואמר "מתחילת השנה אנחנו מתרגלים ונותנים דגש על התמדה, משמעת, קשב ומקצועיות. ישנן 45 דקות של שיעור ומתוכן 35 הולכות על חיבוקים" הוא אומר בחיוך ומוסיף, "אבל למרות זאת, יש התקדמות יפה מאוד, מקצועיות וספורטיביות".