אילוסטרציה
אילוסטרציהצילום: iStock

בקיץ הקרוב זה יקרה: 26 משפחות מאושרות יצטרפו לאכלוס בביתם החדש ביישוב דולב שבאזור בנימין, ומתוכם שמונה בתים דו משפחתיים של פרויקט היוקרה 'פסגת דולב' עומדים למכירה במפרט משודרג, ונמצאים בשלבי מסירה מיידית, החל מ-1,170,000₪.

אלו 8 צמודי הקרקע האחרונים העומדים לשיווק ב'דולב', מכיוון שלא מתוכננת בעתיד בנייה של בתים צמודי קרקע נוספים במקום. היישוב ממוקם במרחק נסיעה של כ-20 דק' מהעיר מודיעין והוא מאופיין בקהילה שוקקת, עם רמת חיים גבוהה.

פרויקט 'פסגת דולב', פנינת היוקרה של בנימין, הוא פרי פיתוח ויוזמה של חברת חמדת שומרון ושל העומד בראשה, יחזקאל אמבר. אמבר, שימש בעבר בתפקידי ניהול ופיתוח בכירים בתעשיות הביטחוניות ונמנה על מייסדי ובעלי חברת 'קונטרופ טכנולוגיות'. לאחר שקונטרופ נמכרה ב-2012 בעסקה גדולה לחברות רפאל ואירונאוטיקס, החליט לנצל את האקזיט ולהקים את 'חמדת שומרון', ששמה לה למטרה לבנות ביהודה ושומרון בתים ודירות במחירים הוגנים, ובכך לחזק את האחיזה בחבלי המולדת.

בשונה מחברות בנייה אחרות, 'חמדת שומרון' היא גם חברה יזמית וגם החברה המבצעת. המשמעות היא שהתנהלות הלקוח היא עם כתובת אחת בלבד, מבלי ליפול בין הכיסאות מול חברות שונות. כחברה קבלנית בעלת חוסן כלכלי,החברה מעניקה ללקוחות פריסת תשלומים נוחה, תוך ליווי צמוד ואחריות לכל אורך הדרך ויחס אישי.

מאפיין ייחודי של החברה הוא השילוב של הקפדה על סטנדרטים גבוהים עם מחירים אטרקטיביים. מתוך הערכה לרצונם של רבים מבני היישובים לרכוש בית במקום בו גדלו, מציעים בחמדת השומרון חלק מהבתים בפרויקטים במחיר של דירות למשתכן לבני המקום.

גם בשאר יחידות הדיור משתדלים בחמדת שומרון לשמור על רמת מחיר אטרקטיבית. לצד זאת, בחברה לא מתפשרים על מקצועיות, ומקפידים לשמור על איכות העבודה ולמסור את הדירות במפרט עשיר וברמת גימור בסטנדרטים גבוהים.

החברה צברה ניסיון רב במגוון הפרויקטים שבנתה ביישובי השומרון. ב'מעלה הכרמים' בדולב - 28 בתים במבנה רביעיות; לב הכפר בתפוח - 12 בתים דו-משפחתיים הכוללים מפרט עשיר בסטנדרט גבוה; ופרויקט עיר דוד בפדואל - 40 בתים במגוון גדלים ובמחירים אטרקטיביים במיוחד.

בימים אלה מגבשים אנשי חמדת שומרון, יחד עם הגורמים הרלוונטיים, תכניות לבניית שכונות מגורים בפרויקטים בתפוח (40-50 יחידות דיור) ובפדואל (שלושה בנייני בוטיק מדורגים). החברה גם נמצאת במגעים לחתימה על פרויקטים נוספים עם עוד מספר יישובים.

שמעון נקב, מהנדס החברה ומנהל הפרויקטים של החברה אמר, כי חלק חשוב מהחזון של 'חמדת שומרון' הוא לפתח את האזור באמצעות בנייה עבור משפחות צעירות: "הפרויקטים שלנו נמכרים במחיר נמוך ממחיר השוק, במטרה לאפשר דיור במחיר בר השגה גם לצעירים".

איך אתם מצליחים למכור יותר בזול?

נקב ענה: "בגלל שיש לנו גם שיקולים אידיאולוגיים של יישוב הארץ, אנחנו באמת מרוויחים פחות. אנחנו מקפידים לא לגזור קופונים מוגזמים על חשבון הדיירים שלנו. בנוסף, החברה חוסכת את עלויות המימון כי יש לנו גב כלכלי של המייסד.

זה אומר שאנחנו לא צריכים לשלם לבנקים ריביות על הלוואות, ואת החיסכון הזה אפשר להעביר לרוכשים. יחד עם זה, אנחנו לא מתפשרים בשום צורה על איכות הבנייה: עובדים על תהליכי שיפור מתמיד, ומקפידים על בקרה ופיקוח של התכנון והביצוע".

הילה דמתי, מנהלת קשרי הלקוחות בחמדת השומרון: "אנחנו שמים את הלקוח וצרכיו במרכז ומשתדלים לתת יחס אישי, מקצועי ומהיר ככל שאפשר. אנחנו גם חושבים על הצרכים העתידיים של הרוכשים ומשתדלים לתת לזה ביטוי בתכנון הבתים. לדוגמה: ביחידות דיור עבור זוגות צעירים, אנחנו בונים מעטפת מובנית, על מנת לאפשר להם הרחבה קלה בהמשך, כשהמשפחה תגדל".

"בחמדת השומרון", הוסיפה דמתי, "דוגלים בעבודה בשיתוף פעולה מלא מול היישובים. כל התהליכים: התכנון, השיווק והבנייה, נעשים בתיאום עם אנשי היישוב, תוך התחשבות בצרכים שלו ובראייה הקהילתית. אנחנו לא 'מצניחים' אנשים ליישוב. הכל מתבצע בהתייעצות. יש לנו גם ניסיון בבנייה מוזלת במיוחד עבור קבוצות של בני המקום שמעוניינות להמשיך להתגורר בו, וזה נותן ערך מוסף עבור הרבה יישובים".