אורי ששון עם חברו האזרי
אורי ששון עם חברו האזריצילום: עמותת RESTART

מיטב העובדים בחברות הטובות במשק הישראלי התכנסו במהלך שלושת הימים האחרונים במתחם 'Impactlabs' שב-WeWork Hazerem שבתל- אביב.

למעלה מ-200 מתנדבים מומחים בשלל המקצועות - ממהנדסים, דרך מתכנתים ומעצבים ועד פיזיוטרפיסטים ורופאים ועוד, הגיעו לקחת חלק בפרוייקט מיוחד במינו שנקרא 'ביחד פורצים גבולות'.

בפרוייקט פרי יוזמת עמותת ריסטרט ובשיתוף מיזם TOM, בנו המומחים המתנדבים 19 מוצרים ושירותים שונים שמתאימים ונותנים מענה ופיתרון ל-19 אתגרים יומיומיים איתם מתמודדים פצועי צה"ל וכן פצועי חילות נוספים מרחבי העולם - צרפת ואזרבייג'אן.

רשימת החברות שלוקחות חלק בפרוייקט המדהים הן: Amdocs and AT&T Foundry , Orbs, בנק הפועלים, Stratasys, אלביט, Wind, רפא"ל, זינגר, קונטרופ טכנולוגיות מדוייקות בע"מ, התעשיה האווירית והוועד הפראלימפי הספורטיבי.

לצד ההשקעה המדהימה של העובדים השונים והחברות המובילות במשק הישראלי, מי שריגש בשיאו של האירוע יותר מכל היה דווקא הג'ודוקא הישראלי אורי ששון. ששון, שזכה במדליית הארד האולימפית באולימפיאדת ריו שבברזיל ב-2016, הגיע גם הוא להשתתף בפרוייקט המיוחד במינו, כשזה לקח חלק במשחק כדורסל על כיסאות גלגלים.

במהלך המשחק למד ששון מהשחקנים את טכניקות המשחק, את חוקיו ועל הדרך קיבל "שיעור" בספורט פראלימפי. הפצועים הישראלים וחברי הארגון שרגילים לראות את הג'ודוקא על המזרון דרך המסך התרגשו מאוד מהמשחק המשותף והחיוך לא ירד להם מהפנים.

מי שנהנה והתרגש יותר מכולם מהמפגש עם הג'ודוקא הישראלי המוביל היה ספורטאי נוסף ומעורר השראה לא פחות, גם כן מענף הג'ודו אך הפראלימפי - הג'ודוקא אילהם זקאייב. זקאייב, מדליסט פראלימפי מאזרבייג'ן, אלוף אירופה ואלוף עולם בג'ודו, נפצע בראשו מירי צלף ואיבד את ראייתו.

אילהם הוא אדם מאוד עצמאי המייצג את ארצו בפורומים רבים ואף זכה באות כבוד על פעילותו לקידום הספורט באזרבייג'ן. עם זאת, לצד פעילות רבה, אילהם מתקשה בדברים יומיומיים כמו זיהוי שטרות כסף, קריאת טקסט ועוד, ולמרות שישנם פתרונות קיימים בשוק לחלק מבעיות אלו, הם אינם זמינים ונגישים באזרבייג'ן המתפתחת לאיטה.

לכן, במשך שלושת הימים האחרונים הצוות של הג'ודוקא האזרי, סייע לו לגשר על הפער בין טכנולוגיות קיימות להיעדרן בשוק ובשפה האזרית ובנה עבורו מוצר שיעזור לו לחזור לחייו השגרתיים.

המפגש של האזרי עם ששון היה מרגש במיוחד כשהשניים מיד זיהו האחד את השני, כי מסתבר שנפגשו בלא מעט תחרויות ובכל תחרות אילהם מברך את אורי ששון.