משה ליאון במרכז הרב, בתחילת השבוע
משה ליאון במרכז הרב, בתחילת השבועצילום: Aharon Krohn/Flash90

ראש העיר ירושלים משה ליאון הבטיח בצהריים (רביעי) כי דגלי הלהט"ב שניתלו ברחובות ירושלים יוסרו מחר בשעות הערב, לאחר סיום ''מצעד הגאווה'' שיתקיים בבירה.

תושב העיר כתב לליאון כי הוא ''נחרד לגלות'' שהעירייה הסירה שלטים נגד הלהט"ב שעליהם נכתב ''אבא ואמא=משפחה. האומץ להיות נורמלי'', כאשר במקביל הושארו דגלי הלהט"ב התלויים ברחובות.

''היכן הדין והצדק? האם אני ומשפחתי סוג ב' בעיר הזו?'', שאל התושב בהודעת WhatsApp ששלח לליאון.

ראש העיר השיב לו: "חבר יקר, אני חייב לפעול על פי הנחיות היועמ"ש שלי. אני ממש מצטער שנפגעת מכך''. בהמשך הבטיח ליאון: "מחר בערב כל הדגלים יוסרו''.

מוקדם יותר היום פנו מאות מתושבי ירושלים במכתב למשה ליאון בדרישה כי יסיר את דגלי הלהט"ב מרחובות העיר.

התושבים כתבו לליאון: "כתושבי העיר ירושלים אנו רואים לעצמנו חובה למחות על תליית דגלי התועבה ועל עצם קיום מצעד התועבה והעברת התקציב בסך כחצי מיליון דולר לקהילה הלהט''בית הפוגעת בערכי היסוד של היהדות ומתגאה בעשיית עבירות מהחמורות שבתורה. עלינו להרחיק תועבה זו''.

התושבים ציינו כי הם תומכים בדרישתו של רב העיר להסיר את הדגלים: "אנו תומכים ומחזקים את רבה של ירושלים הרב אריה שטרן ודורשים בעקבותיו מכבודו למלא את בקשתו ולהסיר את דגלי התועבה מחוצות העיר".

גם חברי ''הפורום לקדושת ירושלים'' הצטרפו לדברי רב העיר שטרן, ובמכתב ששיגרו לראש העיר כתבו "אנחנו פונים בשם תושבי העיר ירושלים, שבחרו בך על מנת לשמור על צביונה של העיר, במחאה חריפה על קיום אירועים והנפת דגלים המכערים את עיר קודשנו ודורשים מכבודו לפעול על מנת להפסיק את החדרת הערכים המעוותים האלו למרחב הציבורי של חיינו".