רשתות חברתיות
רשתות חברתיותפלאש 90

לא מעט פעמים מתערבבים להם הספורט והפוליטיקה במדינה שלנו. לא מעט פעמים נעשים חרמות כלפי ספורטאים ישראליים מצידם של מדינות ערב וספורטאים ערביים.

אחרי שמשחק הידידות בין נבחרות הכדורגל של ישראל וארגנטינה בוטל בשל איומים של ערבים, שוב מכים שנית ערבים רבים ברשתות החברתיות השונות - כשהפעם אלה מאיימים על הספורטאית הישראלית, אלופת ישראל בקפיצה לגובה, חנין נאסר.

חנין משתייכת למגזר הערבי, ולמרות כל זאת מייצגת בגאווה ובכבוד את מדינת ישראל בתחרויות הבינלאומיות השונות, דבר שהתסיס והביא לזעם גדול של ערבים רבים ברשתות החברתיות.

את האיומים הללו חשף אגף המחקר הערבי של תנועת "אם תרצו", כשזה גילה כי לקראת אליפות אירופה עד גיל 23 אשר תתקיים בימים הקרובים בהולנד, החליטו מספר עוקבים ברשתות החברתיות לאיים עליה ולערוך לה "קבלת פנים בדרך הפלסטינית".

בהודעות שהופצו ברשתות החברתיות נכתב: "בני עמנו החופשיים בשבדיה בעיר GAVLE, בימים הקרובים תתקיים אליפות אירופה בהשתתפותה של המעוותת חנין נאסר אשר תייצג את מדינת הכיבוש הציוני. עלינו לארגן לבוגדת הזאת קבלת פנים בדרך הפלסטינית ואנו קוראים לבני עמנו לעזור ולהשתתף באירוע קבלת הפנים".

אם זה לא מספיק, אזי שהספורטאית הערביה אף קיבלה איומים על חייה בפוסט נוסף שפורסם ברשתות החברתיות: "התקשורת הציונית וארגון "אם תרצו" הטרוריסטי משתמשים בנשק התקשורתי שלהם כדי להגן על היצוג של הספורטאית הבוגדת חנין נסאר את "ישראל", נכתב בהודעה. "יש מי שמוכר את הדם של עמו ואת הטוהר של מולדתו ומוסיף עמוד חדש לאוהל רק כדי לדאוג לשאיפותיו האישיות. אנחנו מחכים לך, מוות לבוגדים".

אגף המחקר הערבי של תנועת "אם תרצו" אשר חשף את המקרה החליט לפתוח במהלך ברשת כדי לחזק את נאסר.

יוסף חדאד, מנכ"ל "ביחד ערבים זה לזה", עמותה ערבית ישראלית הפועל למען חיבור המגזר לחברה הישראלית מסר: "כאשר ברשתות החברתיות מתנהל קמפיין הסתה מכוער נגד אלופת ישראל בקפיצה לגובה, חנין נאסר, רק משום שהיא תייצג בקרוב את ישראל בתחרויות בינלאומיות חשוב לנו להביע בה תמיכה ולחזק אותה".

עוד אמר חדאד, "לא ניתן לקולות הקיצוניים בחברה הערבית שלנו לפגוע ברוב השפוי במגזר שרוצה להיות חלק אינטגרלי במדינת ישראל. אנחנו תומכים בחנין, היא מעוררת בנו השראה וממלאת אותנו גאווה. ההישגים האישיים שלה גורמים למגזר הערבי כולו לקפוץ לגובה לכיוון האידיאלי של חיים משותפים במדינה שלנו".

מתן פלג יו"ר תנועת "אם תרצו" מסר כי: "השתלבותם של בני המיעוטים בחברה הישראלית היא ערך יסוד בציונות ועל החברה הישראלית כולה לסייע בכך. כאשר גורמים קיצוניים החותרים לקיטוב ובדלנות מנהלים מסע ציבורי נגד ספורטאים אשר מייצגים את המדינה או פעילים חברתיים הקוראים לחוסר השתלבות הדבר נכון שבעתיים".

לדברי פלג, "על כל אחד מאיתנו לעשות מעשה ולא לשתוק. אנו קוראים לכולם להעלות ברשתות החברתיות הודעות וצילומי תמיכה בחנין נאסר. רק כך ינצח האור את החושך".