בייסבול בישראל
בייסבול בישראלצילום: מרגו שוגרמן, איגוד הבייסבול הישראלי

היסטוריה בכחול-לבן. לראשונה מזה 43 שנים, נבחרת כדור ישראלית תשחק במשחקים האולימפיים היוקרתיים, משחקי האולימפיאדה.

היה זה כאשר נבחרת הבייסבול של ישראל עשתה היסטוריה כשזכתה לראשונה בתולדותיה בכרטיס המיוחל למשחקים האולימפיים שיתקיימו בטוקיו שביפן בקיץ הקרוב.

הנבחרת הישראלית הייתה רחוקה מרחק ניצחון אחד מהשתתפות במשחקים האולימפיים, כשעלתה לשחק היום (ראשון) מול נבחרת דרום אפריקה החלשה. אחרי שלושה ניצחונות בטורניר הקדם אולימפי באיטליה, בשיאו גברה על הנבחרת המארחת בתוצאה 8:2, ידעה הנבחרת הישראלית כי היא קרובה לעשות היסטוריה והצליחה לעמוד במשימה ובלחץ.

למעשה, זו הפעם הראשונה בה נבחרת כדור ישראלית תשחק באולימפיאדה מאז עשתה זאת נבחרת הכדורגל ב-1976, 6 שנים אחרי שהעפילה לטורניר הכדורגל הגדול בעולם, המונדיאל. גם נבחרת הכדורסל שיחקה בעבר במשחקים האולימפיים, אך היה זה לפני 63 שנים, ב-1956, 8 שנים לאחר הקמת המדינה.

הנבחרת הישראלית רושמת הישג גדול כשהיא מצטרפת אל חמש הנבחרות שיופיעו בטורניר היוקרתי, אשר לראשונה יכלול גם את ענף הבייסבול כמו גם את ענפי הקראטה, טיפוס קירות, גלישת גלים וסקייטבורד.

אם זה לא מספיק, אזי שבזכות הישגה האדיר של נבחרת הבייסבול, תרשום ישראל שיא חדש עם כשהמשלחת הישראלית לאולימפיאדה תמנה למעלה מ-80 ספורטאים ישראליים, לראשונה אי פעם.