ארטיום דולגופיאט
ארטיום דולגופיאטצילום: רויטרס

ספורטאי ישראל ממשיכים לספק הישגים רגע לפני משחקי האולימפיאדה בטוקיו. אחרי ההצלחות של שגיא מוקי ולינוי אשרם, השבת רשם ספורטאי ישראלי נוסף הישג מרשים וגדול שזיכה אותו באחד משני המקומות הראשונים בעולם.

היה זה המתעמל הישראלי ארטיום דולגופיאט שזכה בפעם השניה בקריירה בתואר סגן אלוף העולם כשסיים במקום השני בתרגיל הקרקע באליפות העולם המתקיימת בשטוטגרט שבגרמניה.

המתעמל הישראלי שזכה במדליית כסף באליפות העולם הקודמת בקנדה שבמונטריאול ב-2017, עשה את זה שוב והיה רחוק רק 100 נקודות מהמקום הראשון בו סיים קרלוס אדריאל יולו הפיליפיני, כשדולגופיאט סיים את התרגיל עם ציון של 15.200 נקודות לאחר שעלה שני אל המזרן בגמר וביצע תרגיל נקי מתקלות.

רגע לפני אולימפיאדת טוקיו 2020, המשלחת הישראלית נראית כמו מישהי שתחזור לארץ עם מדליות רבות ומוכנה לאירוע הספורט הגדול ביותר בעולם בדיוק בזמן.

שרת התרבות והספורט מירי רגב בירכה את המתעמל הישראלי על זכייתו כשאמרה: "זהו הישג אדיר לארטיום דולגופיאט שעומד בפעם השנייה על הפודיום באליפות העולם עם מדליית הכסף על צווארו.
ההישג האדיר הזה מקנה לארטיום את "הדאבל" אחרי שלפני חצי שנה בדיוק זכה ארטיום במדליית הכסף גם באליפות אירופה".

"מדהים ומרגש לגלגל את המילים "סגן אלוף עולם" ו"סגן אלוף אירופה" על הלשון בגאווה עצומה", אמרה רגב והוסיפה כי "הזכייה של ארטיום מצטרפת לשרשרת ההישגים של ענף ההתעמלות בתקופה האחרונה ונותנת הרבה אופטימיות לקראת המשחקים האולימפיים בטוקיו".

לדברי רגב ההצלחה האדירה של הספורט הישראלי רגע לפני האולימפיאדה אינו דבר מובן מאליו. "ארבעה מדליסטים באליפויות עולם בשנה פרה-אולימפית הינו הישג שלא היה כדוגמתו מעולם וזו ההוכחה הטובה ביותר להשקעה העצומה של המשרד בשנים האחרונות בענפים המועדפים, בהכנות האולימפיות, מחנות האימונים והתחרויות בזירה הבינלאומית, לצד השקעה מקצועית ונכונה של האיגודים השונים, היחידה לספורט הישגי והוועד האולימפי".