דגן וגנץ בועידה
דגן וגנץ בועידהצילום: דוברות מועצה אזורית שומרון

ועידת הנדל"ן שהתקיימה היום (רביעי) באילת, ערכה לראשונה פאנל בנושא הזדמנויות ביהודה ושומרון שבו השתתפו בין היתר ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, וראש המועצה האזורית בנימין, ישראל גנץ.

דגן חשף בכנס לראשונה את נתוני היתרי הבנייה באזור. "אחד הסימנים המובהקים לשינוי שחל ביו"ש ולהבנה של יותר ויותר משקיעים שהשומרון הוא לא הדבר הבא אלא הדבר הנוכחי, הוא מספר היתרי הבנייה שעלה באופן משמעותי בשנים האחרונות", סיפר.

דגן ציין כי מספר היתרי הבנייה בשומרון עלה ב-50% בחמש השנים האחרונות. חרף מספר היתרי הבנייה הגדול, מחירי הבתים בשומרון עלו בעשרות אחוזים וחלקם אף הכפילו את עצמם.

"הדבר הזה קורה מכיוון שעל אף העלייה במספר היתרי הבנייה הביקוש עדיין גדול מההיצע. המשמעות היא שאם מדינת ישראל הייתה מורידה חסמים ומאפשרת בנייה בשומרון כפי שהציבור מעוניין ורוצה, הגידול בשומרון לא היה עומד על 9% בשנה כפי שקורה היום אלא אף על 30%. הדבר היה מביא להוזלה של מחירי הדיור במרכז הארץ", הוסיף.

ישראל גנץ, ראש מועצת בנימין, אמר בפאנל כי "יזם לא מביט במה שיש היום, אלא במה שיקרה מחר. המגמות ברורות: השקעות הממשלה בתשתיות, המעבר לבנייה רוויה, קצב אישור התכניות, כניסה מהירה של מסחר והייטק - כל הנתונים מראים למעלה מעל ספק שיו"ש הוא העתיד של הצמיחה במדינת ישראל".

המושב שהתקיים בנושא יו"ש הוא יוזמה משותפת של ראש המועצה האזורית שומרון דגן, יו"ר מרכז הבנייה הישראלי - ערן רולס ויו"ר פורום נדלניו"ש ליאור זברג.

זברג אמר בפאנל כי "מה שנעשה בתחום התשתיות ותב"עות עתידיות בשומרון יגרום לחיבור השומרון עם גוש דן והשרון ולרווחים משמעותיים למשקיעים. היזמים והמשקיעים מזהים את זה והנתונים מדברים בעד עצמם״.