ישראל גנץ
ישראל גנץצילום: הלל מאיר, פלאש 90

בעקבות הפרסום כי בנק לאומי מחרים עסקים ביהודה ושומרון אשר לא יהיו זכאים להטבות והלוואות, דורש ראש מועצת בנימין ישראל גנץ מבנק לאומי להבהיר שאין אמת בפרסום וכי תושבי יו"ש אינם מופלים לרעה.

גנץ הנחה את גזברות המועצה להיערך להעברת פעילות המועצה לבנק אחר במידה ולא תצא הבהרה ברורה. מועצה אזורית בנימין היא המועצה האזורית הגדולה בארץ ופעילותה השוטפת בבנק מסתכמת במאות מיליוני שקלים בשנה.

לדברי ראש המועצה ישראל גנץ, "אם הפרסום נכון אזי החלטת בנק לאומי להיכנע ל-BDS ולאפשר חרם על מאות אלפים מתושבי יו"ש היא עבירה בוטה על חוק החרם ושערורייה שאין כדוגמתה".

"אנחנו לא ניתן את הלחי השניה ולא נמשיך לעבוד עם מי שמחרים אותנו. אני מצפה להבהרה ברורה מבנק לאומי כי אין אמת בפרסום ואין חרם על תושבי יו"ש. אם לא יעשה כך הנחיתי את גזבר המועצה לבחון באופן מיידי את העברת פעילות המועצה מהבנק ואני קורא לראשי מועצות נוספים לפעול בצורה דומה", הוסיף גנץ.

ראש המועצה האזורית גוש עציון, שלמה נאמן, מסר בעקבות הפרסום, "לא יעלה על הדעת שבנק הקורא לעצמו לאומי מפלה ציבור שלם, תוך כדי הסתמכות על קביעות של מדינות זרות ומדיניות זרה".

לדבריו, "האנטישמיות האירופאית שמתורגמת בעידן החדש לאנטי-ישראליות לא יכולה להנחות את העם השב לציון. אסור לנו כחברה המכבדת ערכים לאומיים להכנע לתכתיבים פוליטיים שכל מטרתם לפרק אותנו מבפנים. אני קורא לבנק לחזור ולשאת בגאון את שמו ולהיות קודם כל ולפני הכל לאומי. אל תהיו חלק ממשפחת ה-BDS הבזויה וההזויה".

מבנק לאומי נמסר בתגובה, "לפני למעלה מ-4 שנים נחתם הסכם שותפות בין מדינת ישראל לקרן EIF במטרה לעודד חדשנות. חשוב לציין כי לאומי סרב לחתום על הסעיף המדובר ולכן כתבנו בהסכם שאנו מקבלים על עצמינו את התנאים שמדינת ישראל תחליט לקבל על עצמה בהתקשרותה בהסכם. בנוסף, הבנק קיבל החלטה שאם יהיה גורם שבשל דרישות הקרן בנושא פעילות באיו"ש לא יוכל לקבל את ההלוואות, למרות שעמד בכל יתר התנאים, הבנק יעמיד את ההלוואה באותם התנאים. מאז שנחתם ההסכם אין חברה שפנתה ולא קבלה מענק".