ניסני עם קלייר ואדמס במעמד החתימה
ניסני עם קלייר ואדמס במעמד החתימהצילום: שאולי לנדנר, יח"צ

היסטוריה ישראלית בספורט העולמי. עיתונאים רבים וצוותי טלוויזיה מכל העולם הגיעו היום (רביעי) למרכז פרס לשלום וחדשנות בתל אביב, שם הוכרז כי רוי ניסני הצעיר בן ה-25 מצטרף לאליפות העולם בפורמולה 1, מירוץ המכוניות היוקרתי ביותר בעולם.

עבור ניסני הצעיר שהתחיל את דרכו במירוצי הפורמולה כבר בגיל 14, מדובר היה ברגע הכי מרגש בחייו כשזה סיפר כי מרגע שנכנס לענף חלם על הרגע הזה - להתחרות מול הטובים ביותר בעולם על מסלול המירוצים.

הספורטאי הישראלי המחונן נכנס לאליפות היוקרתית ביותר בעולם כשצורף לקבוצת וויליאמס הבריטית, שם ישמש כנהג השלישי של הקבוצה המובילה בה נהגו בעבר נהגים מובילים בתחומם כמו קייק רוסברג מפינלנד, נייג'ל מנסל, דיימון היל וג'נסון בוטון הבריטים, נלסון פיקה ואיירטון סנה הברזילאיים, הצרפתי אלן פרוסט והקנדי ז'אק וילנייב.

את דרכו בעולם מירוצי המכוניות החל ניסני כאמור בגיל 14, כשזה הגיע לשיאו בשתי עונות מוצלחות מאוד באליפות העולם בפורמולה V8 3.5 ליטר, כשעמד על הפודיום 13 פעמים, כשהוא מזנק שבע פעמים מעמדת ה- Pole Position.

בין הישגיו של ניסני נמצאים גם שני ניצחונות רצופים במסלול סילברסטון בבריטניה, זכייה נוספת במסלול מונזה באיטליה כמו גם בפול ריקרד בצרפת ובחרז בספרד. בעונת 2018 ניסני התחרה באליפות פורמולה 2 ואת עונת 2019 החמיץ בשל פציעה.

כבר בשנת 2014, ניסני עבר מבחן ראשון בפורמולה 1, כאשר עבר בהצלחה טסט עם קבוצת Sauber השוויצרית ובראשית דצמבר האחרון זומן ניסני על ידי וויליאמס לשני ימי נהיגת מבחן באבו דאבי, בהמשך להם הוחלט בקבוצה להחתים את הישראלי שיהפוך לנהג השלישי של הקבוצה.

ניסני יערוך אימונים בקבוצה וינהג בחלק מימי השישי במהלך סופי השבוע של מרוצי הפורמולה 1, בהמתנה להזדמנות לקבל את ההגה באחת משתי המכוניות של וויליאמס באליפות.

"היום השגתי את המטרה שהצבתי לעצמי במהלך השנים להיות נהג פורמולה 1. זהו רגע מאוד מרגש עבורי ועבור כל מי שמלווה אותי במשך השנים. פורמולה 1 ממקדת אליה מאות מליוני אוהדים ואני שמח שמהיום הם יזכו להכיר את ישראל דרך המסלול", אמר ניסני במהלך מסיבת העיתונאים.

סגנית נשיאת קבוצת וויליאמס, קלייר וויליאמס ברכה את ניסני על הצטרפותו כשאמרה: "תענוג לקבל את פני רוי ניסני לקבוצת רוקיט וויליאמס כנהג המבחן הרשמי שלנו. רוי הדגים את יכולות הנהיגה שלו בשני ימי המבדקים שקיימנו בסיום העונה שעברה באבו דאבי והתרשמנו מאוד ממה שהוא יכול לעשות בזמן קצר. הוא אדם שעובד קשה ואנחנו נרגשים לעבוד איתו השנה".

מי שהפתיע בהגעתו למסיבת העיתונאים הוא הפילנטרופ היהודי סילבן אדמס שישב לצידה של קלייר ויליאמס. אדמס, שהביא לישראל אירועי ספורט גדולים ומובילים בעולם כמו מירוץ האופניים 'ג'ירו דה איטליה', משחק הידידות בין נבחרות אורוגוואי וארגנטינה על שלל כוכביהן, סיפר כי הוא זה שעומד מאחורי צירופו של ניסני לפורמולה 1 כשזה ישמש מעתה כנשיא קבוצת הניהול של "רוי ניסני פורמולה 1".

זו לא הפעם הראשונה בה אדמס גורם לישראל להיות על מפת הספורט העולמי כשזה הכניס רק לאחרונה את קבוצת רוכבי האופניים "ישראל סטארט אפ ניישן" בראשה הוא עומד לתחרות מירוץ האופניים היוקרתית ביותר בעולם, מירוץ הטור דה פרנס.

אדמס סיפר כי מאחר ובשלב זה אין בישראל תשתית מתאימה לקיום מרוצי הפורמולה 1 לישראל, החליט זה לפעול להבאת נציג מישראל בפורמולה 1.

"מאות מיליוני חובבי ספורט מוטורי בעולם יזכו להיחשף לצד היפה של ישראל. אין לי ספק שרוי יעשה עבודה טובה בייצוג המדינה שלנו בכבוד. אני מצפה לרגע בו נראה את דגל הכחול לבן על מכונית הפורמולה 1", אמר אדמס במהלך מסיבת העיתונאים.

במהלך מסיבת העיתונאים העניק חמי פרס, בנו של נשיא המדינה שמעון פרס ז"ל, את אות "שגרירת השלום בספורט" לגברת קלייר וויליאמס. פרס אמר כי הוא וקלייר "נושאים על כתפנו את שמירת מורשת אבותינו. יש לנו אחריות גדולה לשמר אותה והיום אני שמח כי אנחנו ממשיכים לפעול ביחד והחיבור הזה בין שלום וספורט ללא ספק חשוב למען הדור הצעיר".