הדמיית הפרויקט באלעזר
הדמיית הפרויקט באלעזרצילום: יח"צ

אחרי פרסום תכנית המאה ולקראת החלת הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, צפוי לגדול משמעותית הביקוש לגור ביישובים השונים.

היישוב אלעזר הוא יישוב קהילתי-דתי, אחד מהיישובים הוותיקים והמבוססים בגוש עציון. הוא נוסד בשנת 1975 ונקרא על שם אלעזר החורני, אחיו של יהודה המכבי. היישוב ממוקם במערב גוש עציון, קרוב לצומת הגוש ומתגוררות בו כ-350 משפחות. הקהילה באלעזר מגוונת, איכותית ומורכבת מאוכלוסייה ותיקה לצד זוגות ומשפחות צעירות, כשמעל 50% מתושבי הישוב הם ילדים.

גל (32) מתגוררת ביישוב מזה 6 שנים יחד עם בעלה דוד (34) ושלושת ילדיהם. "היינו שנינו סטודנטים שלמדו ועבדו בירושלים" מספרת גל. "חיפשנו להתגורר קרוב לעיר, וככה הגענו לאלעזר. מהרגע שביקרנו ביישוב להתרשם כבר התאהבנו במקום וידענו שכאן אנחנו רוצים לגור".

אלעזר ממוקם כ-10 דקות נסיעה מירושלים, וביישוב ישנם מוסדות שירות קהילתיים רבים ומגוון רחב של שירותים, וביניהם ארבעה בתי כנסת, מעון יום וגני ילדים, מרפאה, מינימרקט, אולם אירועים, סניף בני עקיבא, ספרייה, גן חיות טיפולי, גני שעשועים ועוד.

הדמיית דירה בפרויקט באלעזר
הדמיית דירה בפרויקט באלעזרצילום: יח"צ

אבל הדבר שהכי מייחד את המקום, זו האוכלוסייה. "יש ביישוב קהילה מאוד חמה ותומכת" מספרת גל. "הקהילה ביישוב היא דתית, אבל מאוד מכילה ופתוחה, ויש פה משפחות מכל הרצף הדתי. חיי החברה עשירים, יש ערבות הדדית מאוד גדולה ואכפתיות בין אחד לשני. למשל לאחר לידה דואגים לאוכל חם לבית. יש רוח קהילתית מאוד חזקה ואווירה של משפחתיות".

בימים אלו, חברת "ש.א.ג ולול" מובילה בישוב פרויקט חדש ויוקרתי של מדורגים תחת השם "החורשה" על שם חורשת האלונים עליה יוקם. הפרויקט יכיל 4 בניינים בני 17 יחידות בכל בניין (סה"כ 68 יח"ד), כשבכל בכל בניין יש מעלית, והדירות המוצעות הן של 4,5,6 חדרים. בנוסף לכך, בכל דירה תהיה מרפסת גדולה ובקומות הקרקע יהיו גינות ענקיות.

יחד עם הבנייה האיכותית והנוף עוצר הנשימה של גוש עציון, הפרויקט מציע גם מפרט דירות עשיר שכולל בין השאר: ארונות מטבח איכותיים עליונים ותחתונים, ריצוף גרניט פורצלן, מערכת חימום דקוהיט, תריסי אלומיניום מבודדים, תריס חשמלי בסלון עם מנגנון שבת, כשבדירות הגן המפרט גם כולל שבילי אבן משתלבת, משטח מרוצף בגינה ועוד.

"זה משמח מאוד לראות את היישוב מתפתח" מסכמת גל, שלאחר 6 שנים בשכירות ביישוב, משפחתה רכשה דירה בפרויקט. "הפרויקט החדש מאפשר לעוד זוגות ומשפחות צעירות להפוך לחלק מהמשפחה הגדולה של אלעזר, ואני ממליצה לכולם לעשות את זה. לבחור לגור פה הייתה ההחלטה הכי טובה שלנו, ואנחנו שמחים על זה כל יום מחדש".