ישיבת שדרות - בשלוש חזיתות

התגייסו לתת יד ולחזק את החזית הדרומית של מדינת ישראל. איתנים בחזית >>

ישיבת שדרות נמצאת בעיצומו של מיזם גיוס המונים "איתנים בחזית" שמטרתו לגייס כסף כדי למגן את הישיבה הנמצאת בחזית.

"אחת התקופות הטובות בחיים שלי היתה כמנהל ישיבת ההסדר", אומר ראש עיריית שדרות, אלון דוידי, "ישיבת ההסדר בשדרות היא אחת החלוציות שבאו ואמרו: אנחנו שמים ישיבה בתוך עיר, לא על גבעה ולא ליד העיר, אלא בתוך השכונה ובתוך העיר, בטבורה של העיר".

הרב חגי לונדין, רב בישיבה מספר על יחודייותה של הישיבה: "ישיבת שדרות היום זה הציונות הדתית של המאה ה-21. אין עוד מקום שנמצא בשלוש החזיתות המשמעותיות ביותר של עם ישראל. החזית הביטחונית, אנחנו נמצאים בשדרות נפל לנו פה קאסם ליד הישיבה והישיבה עומדת איתן יחד עם כל העיר הזאת בחזית של מדינת ישראל. החזית השניה זו החזית החברתית - ישיבת שדרות נמצאת פה עם כל המשמעויות וגם בזכות הישיבה וכל המפעלים שמסביב העיר הזו פורחת בצורה שלא תאמן. והחזית השלישית והחשובה ביותר זו החזית התורנית. ישיבת ההסדר בשדרות היא אחת הישיבות הגדולות בארץ כ-600 תלמידים, ב"ה התורה הולכת ופורחת בכל קנה מידה אפשרי. מאות תלמידים, אברכים, מפעלים תורניים, ספרים - הכל יותר מפה משדרות".

חגי אסרף, אברך בישיבה, מספר: "עם כמה שזה קשה לנו אנחנו מבינים את האחריות שיש לנו על הכתפיים ואנחנו נשארים הכי איתנים והכי חזקים שיש. אף אחד פה לא הולך הביתה גם בסבבים הכי קשים שהיו כדי לחזק את העיר ואת אנשי הדרום ולהראות את העוצמה של עם ישראל".

ראש העיר מספר על פעילות בחורי הישיבה במאמץ לביטחון ולחוסן של העיר ותושביה: "רק לפני כמה ימים נפלה רקטה בגן שעשועים אבל מסביב גרים הרבה אנשים שזקוקים לעזרה, ולראות את הבחורים עוזבים את דף הגמרא ולובשים את הווסט של הצוות התנדבות ועוברים בית בית כדי לשאול לשלומם של האנשים ובודקים איך אפשר לעזור, זה דבר שמחמם את הלב".

התגייסו לתת יד ולחזק את החזית הדרומית של מדינת ישראל. איתנים בחזית >>