סמל האולימפיאדה בסין
סמל האולימפיאדה בסיןצילום: רויטרס

שנה אחרי, יום לפני.עכשיו זה רשמי, אולימפיאדת טוקיו 2020 שהייתה אמורה להתקיים בעוד 4 חודשים בתאריך ה-24 ביולי, תתקיים בשנה הבאה בתאריך ה-23 ביולי.

המשחקים שלראשונה בהיסטוריה נדחו, זאת בשל התפשטות נגיף הקורונה, יקראו אולימפיאדת טוקיו 2020 אך יתקיימו ב-2021.

היום (שני) שבוע אחרי שנכנעו לדרישות המדינות הרבות והספורטאים בכל רחבי העולם שקראו לדחות את המשחקים האולימפיים בטוקיו שביפן, הודיעו בוועד האולימפי הבינלאומי על התאריך החדש בו יתקיימו המשחקים בשנה הבאה ביפן.

על פי החלטת הוועדה המארגנת של התחרות הבינלאומית טקס הפתיחה יהיה ב-23 ביולי ואילו טקס הסיום ייערך ב-8 באוגוסט. כמו כן נקבע כי המשחקים הפראלימפיים ייערכו בין 24 לאוגוסט ל-5 בספטמבר.

כעת מקווים ביפן, בוועד האולימפי הבינלאומי וברחבי העולם כולו כי הנגיף המידבק והמבהיל לא יזלוג גם לשנה הבאה וימשיך להשבית את עולם הספורט כולו. אחרת, גם התאריך החדש עשוי להיות לא רלוונטי.

מהוועד האולימפי הישראלי נמסר בתגובה להחלטה על התאריך החדש כי "בחירת המועד החדש נעשתה כך שניתן יהיה למזער ככל שניתן את הפגיעה ביומן הבינלאומי של התאחדויות הספורט העולמיות, שחלק מהתחרויות שלהן כידוע מיועדות להתקיים בשנת 2021, ועל מנת לאפשר לספורטאים להתכונן כראוי להופעה מיטבית במשחקים האולימפיים".

לגבי שינוי ועדכון הקריטריונים למי שטרם הבטיח את מקומו במשחקים האולימפיים אמרו בוועד הישראלי כי "בשלב זה כל הוועדים האולימפיים ממתינים לקבלת פרטים נוספים מהוועד האולימפי הבינלאומי וההתאחדויות הבינלאומיות, בכל מה שקשור לתחרויות הקריטריון שבוטלו על מנת לעדכן את הקריטריונים למשלחת ישראל בהתאמה ותוך הפעלת שיקול דעת לנוכח המצב החדש שנוצר".

"הוועד האולימפי בישראל בשיתוף עם היחידה לספורט הישגי ומנהל הספורט יפגש עם הצוותים המקצועיים של איגודי הספורט על מנת לשלב את כל המשמעויות של דחיית המשחקים בתכנית המקצועית החדשה לשנה הקרובה".

לסיום אמרו בוועד האולימפי הישראלי כי "בימים אלה, אנו בוחנים כמו כל הארגונים והחברות בישראל את המשמעויות התקציביות של שינויים אלה ולמרות הפגיעה שהספורט הישראלי כמו גם העולמי יחווה, נעשה את המיטב כדי להעניק לספורטאים ולצוותים המקצועיים את המעטפת המקצועית שתסייע להם להגיע לטוקיו בקיץ 2021 במוכנות מירבית".