הר הבית
הר הביתצילום: ISTOCK

על רקע החזרה לשגרה בקורונה והדרישה חוצת המגזרים לפתוח בהקדם את בתי הכנסת לטובת המתפללים - עולה דרישה נוספת: לפתוח את הר הבית לעליית יהודים.

נראה כי בענפים שונים במשק הישראלי נעשה מאמץ כביר לחזור לשגרה מסוימת ואילו הר הבית נשכח מאחור.

העיתונאי ארנון סגל, חבר 'הקרן למורשת הר הבית', אמר היום (שני) לערוץ 7: "העובדה שרבנים, גם דתיים לאומיים, קוראים לנתניהו כעת לפתוח את בתי הכנסת אבל איש מהם איננו מעלה בדעתו לדרוש את פתיחת הר הבית לעליית יהודים (ערב יום ירושלים) - מצערת ועגומה מאוד".

הוא הוסיף, "53 שנות הזנחה והשכחה של המקום הקדוש בעולם מביאות לכך שגם הרבנים שלנו, אלו שאמורים לחזק את שמירת המצוות הציבורית, הם כבר בגדר 'תינוקות שנשבו'".

לדבריו, "הר הבית - המקום שבין אם עולים אליו ובין אם מתנגדים לעליה אליו הוא לב היהדות שלנו, מוקד התפילות, הכיסופים והחלומות היהודיים לאורך אלפיים שנות, הוא בימים אלו אתר אסלאמי בלבד. בקודש הקודשים שלנו מורשים רק מוסלמים לדרוך. אם הם לא מתפרעים שם או מסיתים לרצח יהודים, אז הם לכל הפחות משחקים כדורגל על מקום המקדש".

"והניתוק המדהים שלנו בהובלת רבננו", אמר. "מביא לכך שאפשר לחלוטין להתעלם מחובתנו בעניין, להתרגש משירה של נעמי שמר 'ואין פוקד את הר הבית' בלי להבין שהמציאות הזו לא השתנתה כלל, רק שבתש"ף בניגוד לתשכ"ז אין כבר את מי להאשים, מלבד את עצמנו".

"היום כבר לא צריך 'להשאיר את הרבנים בבתי הכנסת שלהם' כהגדרת הרצל. הם נשארים בהם בעצמם", כך סגל.

כפי שכבר פורסם בערוץ 7, הבוקר התקיים דיון בבית המשפט העליון בעתירתם של סגל ויהודה עציון נגד סגירת ההר ליהודים.

עורך דינם של השניים טען בדיון כי ההר סגור רק ליהודים וזאת בעקבות הסכמה עם הירדנים שלא עלתה לדיון כיאות לא בממשלה ולא בקבינט.

"אני רוצה לדעת את האמת ואם יש למדינה הבנה שתגיד שיש הבנה ויש הסכמה. הסכמה עם הירדנים הוסתרה מהציבור ולא הובאה לדיון לא בממשלה ולא בקבינט. למה לא היה כאן הליך? עשו תמורת הסכם עם ירדן הסכם שמפלה יהודים לרעה ואף אחד לא דן על זה", תקף.

לדבריו, "אם מחר בבוקר במערת המכפלה היה בא המפקד הצבאי ולא היה מאפשר לערבי להיכנס למערה ורק לקומץ יהודים, מישהו משופטי בית המשפט היה מתיר דבר כזה? ישר הייתם מוציאים צו ביניים. אף אחד לא היה מקבל את זה".

יהודה עציון: "בחסות הקורונה דחקו את היהודים מהר הבית"

בנוסף הגיעו מספר פעילי תנועת 'חוזרים להר' לשגרירות הירדנית ברמת גן וחסמו את הבניין כמחאה על סגירת ההר.

ההחלטה על פעולת המחאה התקבלה לאחר שהתברר כי אין מניע רפואי לא לפתוח את ההר ליהודים, וסיבת העיכוב נובעת מהסכמים חסויים עם ממשלת ירדן.

הפעילים התיישבו בכניסה לבניין, הניפו שלטים ודרשו מהממשלה לפתוח את הר הבית ליהודים. בעקבות המחאה הפעילים עוכבו ונלקחו לתחנת המשטרה.

מתנועת חוזרים להר נמסר, "לא יתכן כי הממשלה משקיעה ימים כלילות להמציא תפקידים חדשים והופכים עולמות לפתוח מכוני ספורט ופארקים בעוד הר הבית - המקום הקדוש ביותר ליהודים נעול, וכל זאת כדי לקדם יחסים דיפלומטיים על ממשלת ירדן".

"ממשלה שלא רואה חשיבות בפתיחת הר הבית, בהחלת ריבונות דה פקטו בשטחי ההר וקידום בניין המקדש - אין לה זכות קיום", הוסיפו.

פעילי הר הבית חסמו את שגרירות ירדן