ZOOM
ZOOMצילום: ISTOCK

המוח האנושי כבר ידוע כמי שתמיד ימצא פתרונות לבעיות מורכבות וקלות כאחד. מגיפת הקורונה שהגיעה לחיינו והשתלטה על העולם כולו, מאלצת את כולם לחשוב כיצד להמשיך ולחיות על אף החששות וההגבלות המשתנות בכל עת.

מי שנפגעו לא מעט מהנגיף המבהיל אלו אוהדי הספורט כאשר אלה לא יוכלו עוד ליהנות מאותה חווית צפיה שהתרגלו אליה לאורך מאה השנים האחרונות כשבזמן הקרוב לא תותר כניסתם של אלה למשחקי הספורט, וגם כאשר תתאפשר יהיה זה בכמות מינימלית עד שיימצא חיסון.

בשל כך, ובכדי שלא לעצור את עולם הספורט כולו מלחזור לשגרה, במדינות רבות עמלים תקופה ארוכה למצוא פתרונות שיענו על חסרונם של האוהדים במגרשים וכן על חווית הצפייה שנפגעה קשות.

בדנמרק, שם חזרו קבוצות הליגה לפעילות בשבוע האחרון, מצאו מספר פתרונות יצירתיים לדבר כאשר מלבד הקרנה על מסכי ענק של המשחק בחניית האצטדיון, הקימו מסכי ענק גם בתוך תחומי האצטדיון ומסביב לכר הדשא, במקום כיסאות הישיבה, עליהם הוקרנו האוהדים בעזרת אפליקציית ZOOM הפופולארית.

פיתרון זה אומץ במחזור הליגה הראשון שהתקיים בישראל במוצאי השבת האחרון על ידי בית"ר ירושלים, אך זו עשתה זאת במסך קטן שלא היה מספיק אפקטיבי לכל הדעות.

גם בליגה האנגלית עמלים זמן רב על פתרון וככל שמועד המשחקים מתקרב, מתקרבת גם ההכרעה על הפתרון העדיף. בהנהלת הליגה יוזמים כעת אפשרות לשדר לצופים בבית את המשחקים עם הקלטות קהל וירטואליות שיילקחו ממשחק המחשב - FIFA20.

בממלכה האנגלית אמרו כי יערכו הצבעה בקרב הקבוצות על מתן אפשרות זו עבור האוהדים, כאשר הרעיון הוא כי תינתן בחירה לצופי רשתות הטלוויזיה באנגליה אם לצפות במשחק עם שירי האוהדים מתוך משחק המחשב או לבטלה באמצעות לחיצה על כפתור בשלט בכל רגע נתון.

אפשרות נוספת שחשבו עליה באנגליה היא לאפשר לצופים לצפות במהלכים חוזרים במצלמות של 360 מעלות בשידור חוזר. בשני הפתרונות הכוונה היא לספק את קהל האוהדים.

בגרמניה שהייתה הליגה הראשונה הבכירה באירופה לשוב לפעילות, הבינו כי גם לשחקנים הקהל חסר ושם השתמשו בדמויות קרטון ותמונות מודפסות של אוהדים על מנת לתת חוויה של משחק בשגרה.

גם בבלארוס שהייתה הליגה היחידה שלא הפסיקה את העונה בשל נגיף הקורונה, עשו דבר דומה כשהחליטו להציב בובות ביציע במקום אוהדים, מאחר שאלה החרימו את המשחקים מחשש להידבקות בנגיף. בקרוב בישראל?