'דמוקרטיה מזויפת תחת קומץ שמאלני'יהונתן גוטליב / ערוץ 7

חברי הכנסת של הליכוד מאי גולן ושלמה קרעי מסבירים לערוץ 7 בהפגנה אמש (שלישי) בתל אביב את חשיבות המחאה נגד בג"ץ. "לא ניתן להם להמשיך להתנהל במחשכים", אומר קרעי, "הציבור רוצה לדעת את האמת".

ח"כ גולן הסבירה מדוע על אף שהליכוד בשלטון כבר שנים, לא עברה פסקת ההתגברות. "בעשור האחרון ראינו שאף פעם לא היה רוב לפסקת התגברות", אמרה.

"אנחנו מדינה דמוקרטית, לא העברנו את זה בחטף כמו שעשה אהרון ברק. ולכן, גם כשראש הממשלה רצה להעביר את זה, לא היה לו רוב עם כחלון ועכשיו יש ממשלת אחדות. אבל אני מבטיחה לך, זה יקרה., אמנם אנחנו מתעכבים, אבל זה יקרה כי אין מנוס", כך ח"כ גולן.

ח"כ קרעי אמר דברים דומים. "מעולם לא היו לנו 61 מנדטים כדי להעביר פסקת התגברות", אמר. "תמיד היו התנגדויות. אף פעם לא היה לנו באמת רוב כדי לבצע את הרפורמות שאנחנו רוצים במערכת המשפט".

לדבריו, "היום שוב פעם, אנחנו נעולים על ידי ניסקורן שהוא שר המשפטים. אבל גם אם לא מצליחים בינתיים לבצע את הרפורמות שאנחנו רוצים לעשות, לפחות אנחנו לא נשתוק ולא ניתן להם לעשות שינויים".

הוא הסביר מדוע הסכימו בליכוד לוותר על משרד המשפטים לידי מפלגת כחול לבן. "זה היה או שקמה ממשלה בתקופה של משבר בריאותי וכלכלי חמור, וכשהריבונות ניצבת לפתחינו, או שהולכים לבחירות. אלה היו 2 הברירות", כך ח"כ קרעי.