האוהדים של נטפליקס

אוהדים וקבוצות פייסבוק של מעריצים זה כבר מזמן לא משהו ששמור לקבוצות כדורגל או זמרים בינלאומיים, גם לנטפליקס יש.

אריאל פייגלין - ערוץ 7 , ב' בתמוז תש"פ

Netflix. קבוצת אוהדים
Netflix. קבוצת אוהדים
צילום מסך

פתיחת בתי הקולנוע שהייתה אמורה להתבצע בסוף השבוע האחרון, נדחתה לבסוף בשבועיים, ועדיין נמצאת בסימן שאלה.

"בלי סרטים חדשים מהוליווד ובלי ההיתר לפתוח את המזנון", אומר נציג של אחת הרשתות הגדולות, "זה פשוט לא יהיה רווחי".

בלית ברירה נשארנו לבינתיים עם אפליקציות הסטרימינג למיניהם, אבל יש אנשים שמבחינתם זה ממש לא בדיעבד, אלא לכתחילה. תכירו את ניר קרן, מנהל משרד פרסום דיגיטלי במקצועו, ומומחה לנטפליקס כתחביב.

ניר הוא אחד המנהלים של קבוצת הפייסבוק "נטפליקס – Netflix", שהיא כהגדרתם "קבוצת האוהדים הגדולה והמובילה בישראל". כמה גדולה? הקבוצה שהוקמה לפני ארבע שנים מונה כ-40,000 חברים.

"הקבוצה שלנו היא קבוצת תוכן איכותית הסובבת סביב נטפליקס בלבד, אנחנו שומרים על השיח בנושא הזה וכמובן שיהיה מכבד". אה, ואל תשכחו את הכלל הכי חשוב "בלי ספויילרים".

ניר קרן
צילום: באדיבות המצולם

ענקיות הסטרימינג, ונטפליקס בתוכם, צברו תאוצה לא קטנה בחודשי הקורונה, אך ניר לא ממהר להספיד את בית הקולנוע הישן והטוב. "אין באמת תחרות בין נטפליקס לקולנוע, הם די חופפים. יום אחד אפשר ללכת לקולנוע וביום אחר אתה סוגר עונה שלמה של סדרה ממכרת. אנשים צורכים תוכן בכל סוגי המסכים".

"אגב, משהו שכן למדנו מהקורונה, זה איך מאפייני התקופה משפיעים על אופי הסרטים הנצפים. נטפליקס יודעים לשים זרקורים על התכנים שהם רוצים להבליט, כמו למשל Contagion" - התפרצות" וגם Epidemic"" במהלך הקורונה. בנוסף, עם הסערה שמתחוללת בארה"ב בכל נושא הגזענות, פתאום עולים סרטים כמו 13th, LA 92, ואפילו החדש של ספייק לי - "DA 5 Bloods".

"הסרטים אמנם צולמו הרבה לפני" הוא מבהיר, "אבל נטפליקס יודעת להפנות אליהם את הזרקור בטיימינג הנכון".

על אף שנדמה שנטפליקס פרחה בחודשים האחרונים, מהשלכות הקורונה גם היא נפגעה כמו כולנו, אבל את ניר זה לא מרגש. "יש כמה הפקות דיי בולטות שנעצרו במהלך הקורונה, וייתכן ונרגיש את זה בהמשך, בהנחה ויהיה פער כלשהו בין הפקות שהסתיימו לפני הקורונה לאלו שהפקתן נעצרה באמצע. אבל אני בטוח שתוכן לא יהיה חסר". "מה גם" הוא מוסיף בחיוך, "תמיד יהיה לנו את Friends".

לסיום, אני מבקש מניר שייתן כמה טיפים לקוראים, עצות שיוכלו לשפר לנו את חוויית הנטפליקס. "שפת הפרופיל היא משמעותית, ואת זה גילינו בקבוצה ב2018. יש תכנים שזמינים בישראל, אבל ללא דיבוב או תרגום לעברית, ופרופיל בעברית פשוט לא יציג אותם. פרופיל באנגלית לעומת זאת, מציג גם עברית וגם תכנים ללא תרגום, כך שאם התרגום לא מהותי לכם, אנחנו ממליצים לפתוח פרופיל לכל שפה".

"עוד נקודה שכדאי לשים לב אליה, היא הנושא של זכויות שידור. הרבה שוכחים שנטפליקס רוכשים תוכן ממש כמו חברות מדיה אחרות (יס, הוט, סלקום, פרטנר), ולכן יש תכנים שזמינים אצלם ולא זמינים בנטפליקס. לדוגמא פאודה, עלתה בארה"ב לפני חצי שנה ובנטפליקס ישראל רק החודש, כי זכויות השידור כאן שייכות לחברה אחרת".

השיחה נגמרת ברוח ידידותית, ואני שואל את ניר מה דעתו על סרט נטפליקס חדש שאני מתכוון לראות. "אני אמנם לא ראיתי", הוא מתנצל, "אבל תוך שנייה אני שולח לך את הדיון עליו מהקבוצה". שתי דקות והוא שלח, מזל שיש את האוהדים של נטפליקס.