תמיד מגיע בזמן הלא נכון
תמיד מגיע בזמן הלא נכוןצילום: iStock

הם מופיעים במקום הלא נכון ובזמן הלא נכון וכל כך מרגיזים. רגע לפני שיא הקיץ, ריכזנו עבורכם את כל הטיפים איך אפשר להימנע מהפצעונים והאם אפשר סוף סוף לפוצץ אותם?

1. הכי חשוב- ניקיון!

הסיבה העיקרית להופעת חצ'קונים היא זיהום העור על ידי שמנוניות ולכלוך הנדבקים בו. רצוי לשטוף את עור הפנים לפחות פעם ביום ולמנוע את התפתחות הזיהומים. אבל, צריך להיזהר לא לשטוף את הפנים יותר מכמה פעמים ביום בשביל להימנע מיובש בפנים.

רק לא לשכוח לשטוף הכל אחר כך
רק לא לשכוח לשטוף הכל אחר כךצילום: iStock

2. דברו עם אוזניות

כחלק משמירת הניקיון, כדאי להימנע מלגעת בפנים, ובטח שלא להתעסק בפצעונים הקיימים על הפרצוף. נגיעה בפנים יכולה להוסיף שמנוניות ולכלוך על העור ולזהם את האזור. בנוסף, עדיף להימנע מלהצמיד את מסך הסלולרי המלוכלך לעור הפנים, ולהשתמש באוזניה במקום. אמנם, לא ברור האם הסלולרי באמת מסרטן, אבל הוא ודאי מזוהם.

הסלולרי הוא לא הדבר הכי נקי שיש לכם
הסלולרי הוא לא הדבר הכי נקי שיש לכםצילום: iStock

3. למרות הפיתוי- לא לפוצץ!

למרות שזה הדבר הכי טבעי לעשות והכי כיפי- אסור לפוצץ את החצ'קונים בשום אופן. הוצאת המוגלה מגרה את העור ומעודדת היווצרות גל נוסף של פצעונים באזור. ואם זה לא מספיק- פיצוץ החצ'קון יוביל לצלקת שככל הנראה תישאר לכם כמזכרת לכל החיים.

למרות שזה מרגיש הכי טבעי- אל תפוצצו
למרות שזה מרגיש הכי טבעי- אל תפוצצוצילום: iStock

4. לסבן את הפנים

על מנת לזרז את תהליך ההחלמה הטבעי של הגוף כדאי להשתמש בסבונים מיוחדים המייבשים את עור הפנים. הסבונים מכילים חומרים הסופגים את השומנים שעל העור ומגן עליו מפני זיהומים.

סבון- לא רק לידיים
סבון- לא רק לידייםצילום: iStock

5. משחת שיניים? עדיף שלא

אגדה אורבנית מפורסמת טוענת שאחת מהשיטות הקלות והפשוטות להסרת הפצעונים היא מריחת משחת שיניים עליהם. השיטה אמנם לא הוכחה מחקרית, אבל עם תוצאות קשה להתווכח. משחת השיניים יעילה בייבוש השטח שמסביב לפצעון ומסייעת לגוף להיפטר ממנו. אמנם, החומרים שמועילים לשיניים לאו דווקא מתאימים לעור, ושימוש מרובה במשחה עלול להוביל לייבוש עודף של עור הפנים או לגירוי, ככה שעדיף לא להשתמש בשיטה הזו יותר מדי.

יכול לעבוד- אבל עדיף לא לנסות
יכול לעבוד- אבל עדיף לא לנסותצילום: iStock

6. ואפשר גם לטפל בצורה רצינית יותר

אם כבר ניסיתם הכל וזה לא עזר- קחו כדורים שיעזרו לכם. הכדורים יגרמו ליובש בעור שימנע מהחצ'קונים להופיע ויעלים את הקיימים. למרות שזה נשמע אידיאלי- הכדורים האלו גורמים ליובש קיצוני בגוף ובמיוחד בשפתיים כך שיש להשתמש בהם רק לאחר שטיפולים אחרים לא הצליחו.

להשתמש בזהירות
להשתמש בזהירותצילום: iStock


רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!