התאמת מדרסים ונעלי ספורט
התאמת מדרסים ונעלי ספורטצילום: פיקספיט מדרסים והתאמת נעלי ספורט

תהליך קניית נעלי ספורט הפך בשנים האחרונות למורכב מאוד, מעצם העובדה כי ישנו היצע רחב של נעלי ספורט המותאמות למגוון פעילויות, ענפי ספורט וצרכים שונים.

למעשה ניתן להבחין בשנים האחרונות בירידה בפגיעות ספורט מהסיבה שלכל ענף ספורט, יש את הנעל המתאימה לו ומספקת את כל התנאים הדרושים לתמיכה אורתופדית.

כאשר נשתמש בנעל שאינה מתאימה לספורט אותו אנו מבצעים אנו נהיה חשופים לפציעות, כאבים ואי נוחות ומכאן החשיבות בבחירת נעל ספורט, אשר תהיה מותאמת וייעודית לסוג הספורט שאנו מבצעים ותסייע במניעת פציעות ספורט.

תהליך בחירת נעל ספורט

בבואנו להתחדש בנעל ספורט עלינו לקחת בחשבון מספר פרמטרים, אשר יסייעו לנו בבחירת הנעל המתאימה ביותר והם:

מבנה כף הרגל – אחד הפרמטרים החשובים בבחירת נעל ספורט הוא התאמת הנעל למבנה כף הרגל שלנו. נבדוק אם כף הרגל צרה, רחבה, פלטפוס, בעלת הטיה לצדדים או לפנים ועוד נתונים אשר ישפיעו על מידת התאמת הנעל והפונקציונאליות שלה.

ייעוד הנעל – נבחר את הנעל בהתאם לפעילות הספורט שמייעדים לה כלומר האם מדובר בנעל לכדורסל, טניס, ריצה, כדורגל וענפי ספורט נוספים. ישנה חשיבות עליונה בהתאמה מלאה בין הנעל לבין ענף הספורט.

התאמת מידה – הנעל חייבת להתאים למידת כף הרגל שלכם. חשוב מאוד במיוחד בנעלי ספורט, לרכוש נעל בחצי מידה גדולה יותר ממידת כף הרגל שלכם היות שבזמן פעילות ספורטיבית, כף הרגל נוטה להתנפח ולהתרחב כתוצאה מכלי הדם הרבים שנמצאים בה. בנוסף, חשוב לא להיות סגורים על מידה ספציפית וזאת משום שבכל נעל או חברה, המידות משתנות ולא בהכרח כמו המידה של הנעל שאתם נועלים כיום.

מותג הנעלים – כאשר נגיע לרכוש נעלי ספורט נבחר בנעל הנוחה ביותר עבורנו, זו שעונה על הצרכים שלנו אך יחד עם זאת נתחשב גם במותג הנעל, שכן חברות גדולות בעלות מוניטין רב בענף ההנעלה מחזיקות בטכנולוגיה ובצוות מומחים, אשר יספקו עבורכם את הנעל האופטימלית ביחס לענף הספורט שבחרתם. ניתן יותר לסמוך על מותגים גדולים מאשר על חברות שאינן מוכרות בתחום הנעלת ספורט.

מועד רכישת הנעל – ישנה עדיפות לרכישת נעליים בשעות הערב ולא בשעות הבוקר. בערב כף הרגל גדלה מבחינת הנפח שלה בחמישה אחוזים בממוצע ביחס לשעות הבוקר, כך שנעל שמדדנו אותה בבוקר והיה נוחה לנו, סיכוי גבוה שהיא תלחץ לנו על כף הרגל בשעות הערב.

בדיקת הנעל בחנות – חשוב מאוד לנעול את הנעל בחנות ולבצע כמה תרגילים שאופייניים לספורט אותו אנו מבצעים, בכדי לבדוק את איכות הנעל, גמישות, בלימת זעזועים ועוד פרמטרים אישיים.

נוחות - הקפדה על נוחות הנעל היא בעלת חשיבות מרבית. נעל שתהיה הנעל הכי טובה בעולם אבל לא תהיה נוחה על הרגל, לא שווה כלום מבחינתנו. כמו כן, נעל שאינה נוחה בחנות לא תהיה נוחה מחוצה לה ולא משנה כמה זמן יעבור, הנוחות לא תשתפר.

מה חשוב לבדוק בכל סוג נעליים שנבחר?

ישנו מגוון רחב של נעלי ספורט אשר מתאימות לענפי הספורט השונים ובעת הרכישה, נוודא שהן עומדות בפרמטרים הבאים אשר יבטיחו את התאמתן המלאה לענף הספורט:

נעלי ריצה – כאשר נבחר נעלי ריצה נבדוק את גמישות ורכות הסוליה שתאפשר תנועה מרבית של כף הרגל. בנוסף חשוב לבדוק שהנעל בעלת בולמי זעזועים תקניים שימנעו מהגוף שלנו נזקים מצטברים. כמו כן, נתאים את נעל הריצה לסוג המשטח בו אנו מבצעים את הפעילות כלומר, לריצה על הליכון או ריצה בחוץ מאפיינים שונים ולכן הנעל תהיה בנויה אחרת, באופן שיתאים לפעילות.

נעלי הליכה – חשוב לשים דגש שיש לנעליים בולם זעזועים בעקב ובכריות כף הרגל, בהתאם לסוג התנועה בהליכה. בנוסף, נתאים את הנעל למאפייני ההליכה ועצימות הפעילות.

נעלי כדורסל – העוסקים בענף הכדורסל משתמשים רבות ביכולות הניתור ולכן, נבחר בנעל שיש לה בולמים באזור העקב שיספגו את הנחיתה מהניתור ובנעל גבוהה, שתשמור על מפרק הקרסול ותמנע נקעים וסיבובים שלו.

נעלי כדורגל – חשוב להתאים את הנעל לסוג המשטח בין אם זה דשא או משטח קשה. כמו כן נוודא שהחלק העליון יהיה עמיד בפני הבעיטות בכדור וימנע קרעים ושחיקה.

חשוב לזכור שהתאמה מירבית של נעל הספורט היא אולי מורכבת מצד אחד, אבל מצד שני מבטיחה הישגים ומינימום פציעות. ובשורה התחתונה – הנאה מכל העולמות.

מוגש כשירות מטעם אקטיביטק – חבילות פירסום תוכן שיווקי