חוסר תום לב. איתמר בן גביר
חוסר תום לב. איתמר בן גבירצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

עו"ד ברק קדם ממשרד עורכי הדין ארבוס, קדם, צור, המייצג את אתר האינטרנט ערוץ 7, שיגר הבוקר (חמישי) מכתב תגובה למכתב האיום בתביעה ששיגר עו"ד איתמר בן גביר לערוץ 7.

כזכור, הרקע לאיומיו של עו"ד בן גביר הוא כתבה שפורסמה בערוץ 7, ובה צוטט כתב ההגנה שהגישה גילת בנט בתביעת לשון הרע שהגיש נגדה בן גביר.

במסגרת כתב ההגנה ציינה בנט בין היתר כי "למרות שבן גביר מציג חזות של איש ימין קיצוני כלפי חוץ, הרי על פי פרסומים שהגיעו לנתבעת, בן גביר מופעל מזה שנים ארוכות כסוכן מטעם שירות הביטחון הכללי ומטרתו לאסוף מידע על פעילי ימין קיצוניים".

לקריאת המכתב המלא

במכתבו תוקף עו"ד קדם את בן גביר וטוען כי הרקע לתביעה נגד ערוץ 7 הוא פוליטי ולא משפטי, "במרכז מכתבך, העוסק לכאורה בתביעת לשון הרע, הקדשת סעיפים רבים לכאבך על כך שערוץ 7– גוף תקשורת מוביל – לא נרתם לקמפיין הבחירות שלך בעת שהובלת את מפלגת עוצמה יהודית אל התרסקות רבתי הרחק מן הקו התחתון של אחוז החסימה".

"הפומביות שנתת למכתב המופרך והסכום הפומפוזי בו נקטת נועדו להסיט את תשומת הלב הציבורית מן הכישלון הצורב בבחירות אל המלחמה המדומיינת החדשה. תשומת לבך כי שימוש לרעה בהליכי משפט על מנת לכסות על מבוכה פוליטית-ציבורית הוא ניצול חסר תום לב של משאבים שיפוטיים בגינו נוהגים בתי המשפט להטיל הוצאות גבוהות על התובע", הוסיף עורך הדין.

בהמשך המכתב התייחס עו"ד קדם לעובדה שמבין כל כלי התקשורת בהם דווח על תוכן כתב ההגנה, החליט בן גביר לשלוח מכתב התראה לפני תביעה רק לערוץ 7, "העובדה כי מבין כל כלי התקשורת בחרת לשלוח מכתב איום רק לערוץ 7, והסכום המופרך בו נקטת, מעידים על האכזבה שלך מכך שערוץ 7 לא ניאות לשמש שופרך הפוליטי אלא בחר לנהל תקשורת מאוזנת במהלך הבחירות. מדובר על תביעת השתקה (SLAPP) אשר מטרתה להלך אימים על חופש הביטוי של ערוץ 7, העיתונאות העצמאית וזכות הציבור לדעת".

"כבר נקבע זה מכבר בפסיקה כי הבחירה לתבוע גוף אחד מכלל כמה גופים שפעלו באופן זהה עולה כדי חוסר תום לב ושימוש לרעה בהליכי משפט באופן המאפשר סילוק תביעה על הסף ופסיקת הוצאות", הזהיר עו"ד קדם.