נפתלי בנט
נפתלי בנטצילום: Yonatan Sindel/Flash90

גורמים במשרד הביטחון אומרים כי החלטת ועדת השרים שלא לאבטח את שר הביטחון לשעבר נפתלי בנט שערורייתית.

"בזמן שבוגי יעלון, ליברמן ואפילו יאיר נתניהו מאובטחי שב״כ, בנט שעד לאחרונה נחשף לכל סודות המדינה מסתובב בלי אבטחה כשהוא חשוף לאיומי טרור. החלטה תמוהה, שלא לומר מסוכנת", צוטטו הגורמים בגלי צה"ל.

מאז שסיים את תפקידו כשר הביטחון אובטח בנט סביב השעון, ואף נסע בכלי רכב ממוגנים במטרה לשמור על חייו. מי שעומד מאחורי ההחלטה הוא ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר האוצר ישראל כץ.

נציין כי שרי הביטחון לשעבר משה יעלון ואביגדור ליברמן מאובטחים גם היום, שנים לאחר סיום תפקידם. שר ביטחון מחזיק במידע רגיש ומסווג ולכן האבטחה עליו חיונית במשך חמש השנים לאחר סיום כהונתו.

מי שנחשב למקורבו של נתניהו, הפרשן הפוליטי של גלי צה"ל, יעקב ברדוגו, תקף בעבר את ראש הממשלה ואת שר האוצר ישראל כץ, על ההחלטה להוריד את האבטחה משר הביטחון.

"למה להוריד את האבטחה משר הביטחון היוצא? זו שערורייה, וזו בושה לעומד בראש הממשלה הזו בנימין נתניהו וגם לישראל כץ. במי אתה נלחם השר ישראל כץ? אם אתה שליח של מישהו אחר מה אתה משחק אותה?".

"בניו יורק טיימס מדווחים שהאיראנים מייחסים לבנט את מתקפת הסייבר במדינה, והחיזבאללה הפיץ סרטון שבו נסראללה מתחייב להוריד את הראש של בנט". ברדוגו פנה לכ"ץ, "אתה יושב בוועדה הזו, בושה, תגיד לא, אל תתעסקו בשטויות. נקמנות קטנה".

אתמול דיווח העיתון ישראל היום כי ראש הממשלה בנימין נתניהו יכנס בסוף השבוע דיון מכריע בשאלה האם לפרק את ממשלת האחדות או לנסות ולהמשיך לפעול במסגרתה עוד כמה חודשים.

בדיווח נאמר כי נתניהו גם הורה לראשי המפלגה לתקוף את יו"ר ימינה נפתלי בנט על רקע הזינוק שלו בסקרים. יו"ר ימינה בנט הגיב לדברים הערב וכתב בטוויטר, "עצוב לי לראות מדינאי עטור זכויות עסוק בפוליטיקה קטנה במקום לדאוג לצורכי העם שסובל".