אמיר אוחנה
אמיר אוחנהצילום: Gili Yaari/Flash90

השר לביטחון פנים, אמיר אוחנה תוקף את ח"כ משה יעלון בעקבות ציוץ בטוויטר שבו כתב "ממליץ למפקדי ושוטרי מחוז ירושלים במשטרת ישראל, לקרוא את ספרו של יגאל עילם 'ממלאי הפקודות'".

השר אוחנה כתב בטוויטר בתגובה לשר יעלון, "כבר תקופה שאתה מפיץ רעל ומטנף עלי. התעלמתי. כך נוהגים במחפשי תשומת לב כמוך. אך על דברי הבלע וההסתה שלך נגד שוטרות ושוטרי משטרת ישראל לא אשתוק".

"במחי ציוץ השווית בין מי שמסכנים חייהם 24/7 למען שלומם וביטחונם של אזרחי ישראל לבין 'ממלאי הפקודות' בגרמניה הנאצית. סימנת אותם. מתבייש בך ועבורך", הוסיף השר.

משטרת ישראל הוציאה תגובה חריפה וחריגה נגד יעלון "התבטאויות מסוג זה הן המשך ישיר להשתלחות משוללת רסן בשוטרי משטרת ישראל, במחאות וברשת, וכעת גם ע"י נבחר ציבור שאמור לשמש דוגמא לבוחריו. המלצתו והשוואתו המרומזת פסולה ובלתי מקובלת, ואנו ממליצים לח"כ יעלון להימנע מהשוואות מעין אלו כלפי מי שמגנים בגופם על החוק, הסדר והביטחון".

נזכיר כי "ממלאי הפקודות" הוא ספר המחבר בין עיסוק בתולדות גרמניה הנאצית וחיפוש פקודת "הפתרון הסופי", לבין כמה פרשיות קשות מתולדות תקומתה של מדינת ישראל.

במרכז הספר עומדת התיזה של עילם, לפיה כמו בגרמניה הנאצית, כך גם במדינת ישראל, לעיתים ל"ממלאי הפקודות" ישנו חלק בעיצוב המדיניות הבעייתית, בדומה לזה של נותני הפקודות.

הספר זכה לביקורות קטלניות מצידם של היסטוריונים ישראלים העוסקים בשואה ובתקומת מדינת ישראל, אשר קבעו כי מדובר בכתיבת היסטוריה חובבנית ורשלנית, אשר איננה צמודה לעובדות וחוטאת במגמתיות פוסט ציונית.