להט"בים (אילוסטרציה)
להט"בים (אילוסטרציה)צילום: iStock

אני מוכרח לשתף אתכם, נערים יקרים. אתם הסיבה המרכזית להקמת ההשתלמות הזו. אני יכול להבטיח לכם שאני לא פחות אוהב ה' ולא פחות מאמין בתורת הנצח הגואלת ממי ששלח אתכם לחתום על המכתב המבקש לקבור השתלמות מצילת חיים.

כבר למעלה מעשור שהנושא הזה מלווה אותי. הייתי ר"מ בישיבה תיכונית, יתכן שכמוכם גם אני הייתי חותם אז על מסמך כזה.

אבל זעקותיהם של תלמידיי שרפו את אוזניי ואת לבי, הם טילטלו אותי ממש. נערים מתוקים ואהובים, צדיקים ויראי שמיים לחשו על אוזניי בדמעות: "הרב, מה אתה רוצה שאעשה? ביקרתי אצל פסיכולוגים, עברתי טיפולי המרה וסדנאות גבריות, התפללתי וצמתי ובכיתי בלי סוף!!! אני לא מצליח לצאת מזה! מה אתה רוצה שאעשה?".

הקולות הללו מלווים אותי שנים, זו הסיבה שבחרתי להקדיש את עבודת הדוקטורט שלי לחקור את ההתמודדות הרבנית עם הקונפליקט הטעון הזה וזו הסיבה שביקשתי יחד עם אנשי מקצוע, רבנים, פסיכולוגים ומחנכים לייסד השתלמות עמוקה בנושא הזה.

אם חתמתם על המכתב הזה - כנראה שאינכם מכירים אותי ובטח לא את תכני ההשתלמות.

ההשתלמות שלנו נועדה לתת כלים למחנכים שלכם שיהיה להם לב שומע, מכיל ואוהב. זו השתלמות שנעשית מתוך עולם של תורה, מתוך מחויבות להלכה ומתוך אהבת ה'.

נכון, אנו נפגיש את המחנכים שלכם עם קולות שונים מתוך בית המדרש הציוני דתי ועם קשת הדעות הרבניות בנושא. החמ"ד, כידוע לכם, הוא רחב ומגוון. כן, גם הקול של ארגון ליב"ה ששלח אתכם יושמע בהשתלמות, בכבוד והערכה גדולה.

אך אל חשש חברים, זו לא השתלמות המטיפה להתמודדות מסוימת והיא לא צבועה בקול רבני אחד. סמכו על המחנכים שלכם, הם אנשים גדולים, מלאים ביראת שמיים. הם לא יהפכו את תפיסות עולמם בעקבות ההשתלמות - אלא הם יקבלו כלים להתמודדות חינוכית מתוך עולמם הרוחני, בעיניים פקוחות והתבוננות עמוקה ורחבה.

גם אתם רוצים לשמוע יותר? להכיר? ללמוד? להבין? קדימה... תזמינו אותנו לבתי הספר שלכם, לישיבות ולאולפנות, למקיפים והמכינות. בואו נקשיב זה לה, בואו נלמד לעומק. אלו דיני נפשות ממש! אולי דרככם תגיע בשורה גדולה ותשועת עולמים!