מפגש מורכב עם הלהט"ב
מפגש מורכב עם הלהט"בצילום: גילי יערי, פלאש 90

למעלה מ-400 בני נוער מהציונות הדתית חתמו על מכתב למ"מ ראש החמ"ד, שוש נגר, בו הביעו את תמיכתם בהתנערות החמ"ד מהשתלמות הלהט"ב.

בני הנוער הביעו את תקוותם כי החמ"ד ישים בראש מעייניו את החינוך לערכי המשפחה. "אנו מודאגים מהניסיון לפרק את ערכי המשפחה בישראל", ציינו.

כפי שפורסם לראשונה בערוץ 7, מנהל החמ"ד הסיר לפני כחודש את חסותו מהשתלמות של מכון באר אמונה בנושא "נערים/ות הנמשכים לבני מינם".

למרות זאת, מארגני ההשתלמות הודיעו כי ההשתלמות תצא לדרך ומשרד החינוך אף פרס את חסותו עליה.

עתה, מאות בני נוער חתמו על מכתב תמיכה במינהל החמ"ד שהסיר, כאמור, את חסותו מההשתלמות למחנכים. הם הציגו עצמם כ"בני נוער בציונות הדתית המאמינים בערכיה".

לטענתם, "בהשתלמות למחנכים דתיים בנושא של 'נערים הנמשכים לבני מינם' מתוכננת להינתן לגיטימציה מלאה לעמדות השוללות מתן סיוע לבני נוער מתמודדים, ולעמדות קיצוניות הבאות להפוך צורת חיים חד מינית ללגיטימית בציונות הדתית".

"אנו בני הנוער מתמודדים יום יום בגבורה מול התרבות שמאיימת על ערכינו הבסיסיים ביותר", כתבו, "האם יתכן שדווקא המחנכים שלנו נכנעו בקרב?? מי יתן את הדין על חברינו המתמודדים המעוניינים להקים בית נאמן בישראל, שהשתלמות זו ודומיה עלולים להחליש ולייאש את המחנכים שלהם מלסייע להם?

"לאור זאת שהנהלת החמ"ד קיבלה החלטה להתנער מההשתלמות המדוברת, ברצוננו להביע את תמיכתנו הברורה בעניין, ולהביע את תקוותנו שדווקא בעת הזו החמ"ד יפעל על פי צו השעה וישים בראש מעייניו את החינוך לערכי המשפחה", ציינו.

אחינועם, אחת הנערות שחתמו על המכתב, אמרה: "שמחנו לראות שהחמ"ד התנער מההשתלמות הזו. הרוב המוחלט של ההורים והתלמידים בחמ"ד תומכים במשפחה הנורמלית ומתנגדים לשטיפת המוח וסתימת הפיות שרווחת היום. בהשתלמות הזו מתכננים לתת במה לעמדות מקובלות יחד עם עמדות שזרות לערכי החמ"ד, וכך להפוך אותן ללגיטימיות. זו שיטה מתוחכמת ומסוכנת. בגלל הלחץ של גורמים מסויימים על החמ"ד היה חשוב לנו להראות שהנוער תומך בהחלטה הראויה הזו".

יוסף, נער נוסף שחתם על העצומה: "כששמעתי על ההשתלמות הזו הופתעתי מאוד. היא פשוט הפוכה מכל מה שמלמדים אותנו, נותנת לגיטימציה וחיבוק לדברים שהופכים מערכי היסוד שלנו. בודאי שצריך לתת כלים למחנכים כדי שיוכלו לעזור לחברים שלנו שמתמודדים עם נטיות הפוכות, אבל העזרה היא על ידי הכוונה להקמת בית נאמן בישראל".

"שמחתי לשמוע שלבסוף החמ"ד הסיר את תמיכתו מההשתלמות", הוסיף. "אני ובני הנוער שבשטח תומכים בהחלטה שלכם ומחזקים את ידיכם, אנחנו רוצים לדעת שגם בעתות משבר המחנכים שלנו יקבלו כלים לעזור למי שצריך, ולא לגיטימציה להשאיר את המצב כמו שהוא".

מארגון ליב"ה נמסר: "מכתב הנערים מראה על בריאות הנוער, שמבין שמשפחה זה משפחה ולא רוצה שיטשטשו ויבלבלו אותו. מצד שני מראה המכתב על החשיבות הרבה, איך מנהלי החמ"ד ואגפיהם צריכים לשמור על היקר לנו מכל - המשפחה, ולדאוג שלא יכנסו רוחות זרות בכל מיני ניסוחים מעורפלים של 'משפחות חדשות' ו'הכלה' וכדומה לתוך החמ"ד".