שר המשפטים אבי ניסנקורן שוחח היום (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג ב-103fm על טענות הליכוד בנוגע לאופן שבו נסגרה בדיקה משטרתית בעניינו.

"המערכת המשפטית עובדת לאט, לפעמים זה טוב, לפעמים זה רע. ברור שצריך לקצר תהליכים ואני מקווה שזה מה שיקרה עם הזמן, שתהליכים יקוצרו. בלי לפגוע ביסודיות ובלי לפגוע בניסיון להגיע לחקר האמת. אני לא חושב שאפשר להסיק מסקנות שהמערכת שומרת, במרכאות, תיקים לעת מצוא, זה לא המצב", טען ניסנקורן.

בתגובה שאל פלג, "הבדיקה בעניינך בעצם הייתה אמורה להיסגר כבר לפני למעלה משנתיים וחצי, החקירה נגד פואד בן אליעזר נמשכה שנים באופן לא יעיל, והתפוצצה כשהיה מועמד לנשיאות. אותו דבר לגבי גל הירש, יש רצף של מקרים שחלילה ניתן לחשוב שלמערכת טוב שהתיקים יישארו פתוחים".

על כך השיב שר המשפטים: "ברור שבדיקות צריכות להיות מהירות ומסקנות צריכות להיות מהירות, דברים לא צריכים להתמשך. אין קונספירציה, יש כשל ניהולי שהיה, ואני מקווה ככל שיש מעט מקרים כאלה, הדברים צריכים באמת להיות יעילים".

בהמשך דבריו התייחס ניסנקורן למתיחות עם השותפים הקואליציוניים ולמצבה המעורער של ממשלת אחדות, שנדמה כי היא קרובה לפירוק: "אנחנו רצינו להקים קבינט פיוס, ב־3 חודשים לא רק שלא הצלחנו, לצערי הגענו לעוד יותר פילוג ושיסוי. אנחנו צריכים קדימה לחשוב אחרת, להתנהג אחרת. אם החלטנו שאנחנו חלק ממשלת אחדות - אנחנו חלק מממשלת אחדות, וכל עוד זה קיים אנחנו צריכים לשאוף להתנהג ככה. אם נתניהו מתנהג אחרת, אנחנו צריכים לעצור, אנחנו עושים את זה".

בתגובה העיר ניסים משעל לניסנקורן "הוא דורך עליכם ואתם שותקים". ניסנקורן השיב, "זה לא עניין של לדרוך, אף אחד לא דורך עליי, ומי שמכיר אותי יודע שאף אחד לא יכול לעשות את זה. זה עניין של דרך התנהלות. אנחנו צריכים לפעול בנושא הקורונה, המצב הכלכלי־חברתי ובנושא שלטון החוק באופן שמשקף את מה שהציבור והאזרחים רוצים. אנחנו יודעים שיש קיפאון במצב הפוליטי, אנחנו רואים שהמצב הוא שהעם מפולג. אנחנו צריכים לשאוף לראות איך אנחנו משרתים את המטרה. לדבר כל הזמן כנגד? אני לא רוצה להיכנס לשם, אני רוצה לעמוד על העקרונות שלנו. אם מישהו אומר משהו שחורג מהנורמה, להגיב; אבל לא להיות אלה שמייצרים את הפילוג".

גיא פלג תהה: "אתה כבר מבין שרה"מ עבד עליכם"? על כך השיב השר ניסנקורן: "אין הסכם שהוא סגור הרמטי ,אתה יודע את זה. כל הסכם, גם אם טובי המשפטנים ישבו עליו, יהיו בו פרצות. הסכם תלוי ביישום שלו ואם היישום לא בתום לב, ולא משקף את הדברים, אז בסופו של דבר תמיד יהיו פרצות ואי אפשר לעצור אותן. אנחנו צריכים באופן מפוקח לעשות את מה שטוב למדינת ישראל, בלי קשר ל-'עבדו עלינו' או לצד השני. זה מה שצריכים לעשות – לעמוד על עקרונות שלנו". כמו כן, ניסים משעל ציין כי המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך התראיין ל'ידיעות אחרונות' שם הטיל ספק בכך שרה"מ נתניהו יישפט. שר המשפטים הדגיש: "אני רואה מצב אחד במדינת ישראל, כל נאשם זכאי למשפט צדק ומשפט צדק יתנהל בבית המשפט. זה מה שיקרה לגבי כל אחד מרה"מ ועד לאחרון האזרחים. כל אחד עומד בפני הדין מרה"מ לאחרון האזרחים, כך זה צריך להתנהל וכך זה מתנהל במדינת ישראל".

גיא פלג תהה כיצד הוא מרגיש נוכח העובדה, שעובדת במערכת המשפטית עליה הוא אמון, נאלצת להסתובב עם אבטחה כבדה, ולספוג איומים על חייה ועל חיי משפחתה רק בכדי שתוכל לבצע את עבודתה. השר השיב: "ברור שלא. אנחנו צריכים לתת למערכת המשפטית את היחס שמגיע לה, יש אנשים עם מצוינות שעובדים למען מטרה אחת - האזרחים, שלטון החוק והדמוקרטיה. צריך לכבד את זה. ברור שיועמ"ש או פרקליטה בכירה לא צריכים במדינה מתוקנת ללכת עם שומרי ראש. הדברים האלה צריכים להיפסק. המערכת היום עצמאית, תמשיך להיות עצמאית, תמשיך לעשות את העבודה שלה, וזה לא משנה אם מישהו ינסה להסיט את זה מהדרך הזו. זה התפקיד שלה וכך היא תמשיך לעשות".