זו השנה התשיעית שמשפחתו וחבריו של רס"ן אלירז פרץ הי"ד מארגנים שמחת בית השואבה לזכרו, השנה, בעקבות הקורונה, תתנהל המסיבה באופן שונה ותפתח את שעריה לאלפי אנשים.

שמחת בית השואבה משודרת בשידור חי באתר ערוץ 7 מסוכותיהם של מרים פרץ, יונתן רזאל והרב אליעזר קשתיאל.

שילה אדלר, חברו ושכנו של אלירז בשכונת היובל בעלי וממארגני השמחה, הסביר בשיחה עם ערוץ 7 מדוע הם ביקשו לארגן לזכרו דווקא שמחת בית השואבה.

"אלירז היה גם איש צבא במובן המלא", אמר, "הוא היה אחד המפקדים הנערצים בגולני. מצד שני ובנוסף לזה, אלירז היה איש משפחה ואיש של שמחת חיים".

לדבריו, "החגים מאוד מאוד אפיינו אותו. כאשר הוא היה מגיע הביתה הוא היה משקיע את כל כולו בחגים וסביב הקהילה בבית הכנסת בשכונת היובל, השכונה שבה שלומית ואלירז בחרו לחיות כמשפחה. הוא היה מאוד דומיננטי".

"אחד החגים האהובים עליו ביותר היה חג סוכות ושמחת תורה", ציין אדלר. "בשמחת תורה אנחנו זוכרים את אלירז, שהיה אז מפקד בחטיבת גולני, איך הוא היה קופץ עם הילדים, משתולל, מעייף את כולנו בריקודים ובחגיגות אל מול ספרי התורה".

"לכן", אמר אדלר, "החליטה שלומית ואנחנו יחד איתה, החברים מהשכונה, לציין בצורה שמחה ובצורה שאלירז היה רוצה שנציין את זכרו. ככה אנחנו כבר 9 שנים מציינים שמחת בית השואבה לזכרו של אלירז. זה התחיל במשהו קטן בסוכה המשפחתית וגדל עם השנים".