פרופ' מוטי רביד בביקורת קשה על הציבור החרדיכאן רשת ב'

זעם בקרב אנשי תקשורת חרדיים על מנהל בית החולים מעייני הישועה בבני ברק, פרופ' מוטי רביד, בעקבות דברים חריפים במיוחד שאמר רביד הבוקר (חמישי) על התנהלות המגזר החרדי בתקופת הקורונה.

בין היתר אמר רביד בראיון לכאן רשת ב', "אני חושב שלא היה בעצם עד היום קהל שלם שפורק עול בצורה כזו והורג אנשים, לדעתי לא מתוך אמונה. אני לא מבין מה הקשר בין אמונה, בין יהדות, בין דת לבין מה שהם עושים".

עורך העיתון 'משפחה', יוסי אליטוב, צייץ בעקבות דבריו של רביד, "שומע הבוקר את פרופ׳ מוטי רביד ממעייני הישועה בבני ברק, מחרף ומגדף את החרדים בשפת רחוב כאחרון הערסים. יש דרך לבקר ולהוכיח. הסגנון האלים של רביד, רק מגביר את משבר האמון ולא מקדם אותנו לשום מקום. לא חושב שהאיש יכול להשאיר בתפקידו עוד רגע אחד".

העיתונאי החרדי ועורך העיתון החרדי "בקהילה" שלמה קוק הגיב לדברי רביד לפיהם "יש פה אנשים שהתחנכו לקבל הכל ולא לתת דבר במשך שנים", וכתב "פרופ׳ רביד הוא פרזיט שחי על חשבון החרדים כבר הרבה שנים. צריך לומר את האמת: בעולם מתוקן לא נותנים לפנסיונר בן 82 לנהל בית חולים".

העיתונאי ישראל כהן צייץ "לאיזה רביד להאמין? לזה שרק לפני יומיים טען כי בני ברק רחוקה מלהיות מופקרת? עצוב שגם הוא נפל קורבן להסתה תקשורתית נגד מגזר שלם".

העיתונאי אבי רבינא מאתר כיכר השבת תקף, "מוטי רביד שמכיר את הציבור החרדי מקרוב, נסחף לבליץ ההסתה ומשמיץ את המגזר החרדי, למרות שהוא עד מקרוב למערכת ההתנדבות של עשרות ארגונים להסעות חולים, שינוע תרופות, משמחי חולים וחסד של אמת. אחד מהשניים: או שחרדים יפסיקו לפרנס את רביד ויעברו לבתי חולים אחרים, הוא שרביד יפנה את מקומו".

ח"כ יעקב אשר מיהדות התורה אמר "דבריו של פרופ' רביד חמורים מאוד ואין להם שום קשר לרפואה, הכללות כאלו אסור שייאמרו לא על ידי רופא ולא על ידי אחד אחר, אם זה מה שהוא חושב על הציבור החרדי למה הוא עובד שם במשך 20 שנה? הדבר היחיד שניתן לומר לזכותו הוא שהעומס בעבודה והתשישות הביאו אותו לאמירה האומללה הזו".

סגן השר אורי מקלב אמר על דברי פרופ' רביד "אדם הרווי שנאה וצביעות, במשך שנים חי ומתפרנס מהציבור אותו הוא כל כך סולד, נמצא במקום שהקימו הציבור החרדי רק כדי לתת, - מוכן בגלל מניעים ידועים להרעיל את הבאר ממנה שתה עשרות שנים!

לצערנו, הוא עצמו יודע ומכיר כי רוב הציבור החרדי מקפיד ושומר את הזהירות הנדרשת זאת לצד תרומה גדולה לכלל הציבוריים בארץ בהתנדבות בבתי החולים עצמם והחשיבות שיש לציבור החרדי לחיי אדם.

זו אישיות מסוכסכת עם עצמה, מדוע אינו קם והולך? אם כנים דבריו, כיצד יוכל לתת שירות ולרפא חולים מהציבור אותו הוא סולד - עוד יום אחד?".