אמבולנס מד"א
אמבולנס מד"אצילום: מד"א

חבר הכנסת אבי דיכטר מהליכוד משוכנע שהפרשה החדשה שמביאה את מגן דוד אדום לא תפגע בארגון ולא תמנע ממנו להמשיך להציל את חייהם של אזרחי ישראל.

''אלי בין המנכ״ל ואנשי מד״א המסורים, אני משוכנע שלכולם כאן בישראל יש אמון מלא במגן דוד אדום למרות הפרשיה המטלטלת בימים אלה את מד״א ואת כולנו", אמר דיכטר.

לדבריו, ''את העשבים השוטים מד״א יבער מקרבו וימשיך לתת שירות מציל חיים לכל אחת ואחד בישראל. שבת שלום וחג שמח'', איחל חבר הכנסת דיכטר.

בלשי ימ"ר ירושלים פשטו אתמול (חמישי) על משרדי מד"א בבירה ועצרו בכיר בארגון בחשד למעורבות בפרשת בדיקות הקורונה הפיראטיות שבוצעו ברחבי הארץ. הבוקר הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בירושלים.

על פי המשטרה, החשודים הגיעו למקומות שונים ברחבי הארץ כדי לבצע את הבדיקות. חלק מהבדיקות בוצעו כך שהתוצאות ייצאו מראש שליליות במטרה שהנבדקים יוכלו לצאת מישראל ולחזור אליה.

ממד"א נמסר בתגובה למעצר המתנדבים: "לפני כמה שבועות עלו חשדות על התנהלות פלילית לכאורה של כמה מתנדבים הקשורה באיסוף דגימות לזיהוי קורונה. מד"א פנה עם המידע הראשוני אל המשטרה, עוד טרם פרסום הפרשה, ודרש בדיקה לבירור העובדות.

"במהלך החקירה התברר כי ישנם מספר מעורבים שנחשדים במעשים הפליליים. מדובר במקרה חמור וחריג ביותר הדורש מיצוי מלא של הדין עם המעורבים. פעילותם בארגון הופסקה".