נתניהו ונבחרי הליכוד
נתניהו ונבחרי הליכודצילום: איתן אלחדז/TPS

בליכוד מגיבים הערב (שלישי) לחשיפת ההקלטות בהן נשמע היועמ"ש ד"ר אביחי מנדלבליט מספר לחברו עו"ד אפי נוה כי פרקליט המדינה שי ניצן "מחזיק אותו בגרון".

יו"ר סיעת הליכוד מיקי זוהר עקץ ואמר, "למי בדיוק קראתם ארגון פשיעה? ברוך ה׳, הצדק יצא לאור. ניכר היטב שמנדלבליט נסחט ע״י שי ניצן כדי שיגיש את כתבי האישום נגד ראש הממשלה".

לדבריו, "גם ביטול כתבי האישום, פרסום התנצלות פומבית של השניים והתפטרותו של מנדלבליט לא יתקנו את העוול הנוראי והמיותר שנגרם לנתניהו ולליכוד".

חה"כ אוסנת מארק צייצה בחשבון הטוויטר שלה, "‏תיקי נתניהו הם תוצאה של סחיטה באיומים. ועדת חקירה עכשיו".

חה"כ מאי גולן תקפה את מנדלבליט, "עברת על החוק. לך! שיקרת במצח נחושה. לך! תפרת תיקים לרה״מ. לך! אתה סחיט. לך! השחתת את מערכות המשפט בישראל. לך! מעכשיו תדע כל אם עברייה כי דגל שחור גדול מתנוסס מעל כל ההחלטות של היועץ המשפטי לממשלה".

חה"כ אריאל קלנר מסר בתגובה לפרסום הקלטות מנדלבליט: "הדבר היחיד שמנדלבליט צריך כרגע זה תוכנית להגנת עדים. הקלטות שנחשפו מראות על יחסים מאפיוזים בין בכירי צמרת מערכת אכיפת החוק. לא 'שומרי סף' ולא 'נטולי פניות' השומרים על הדמוקרטיה. שחיתות מהסוג השפל ביותר שמטרתה הסופית: הפיכה שלטונית".

"עכשיו מתברר שהמאבק ההירואי שמנהל רה"מ נתניהו, מבלי להסכים לעסקאות שפלות, הוא הסיכוי הגדול של מדינת ישראל לבער את השחיתות", הוסיף.

השר דודי אמסלם מסר, "מנדלבליט, השארת אותנו ללא מילים".

סגן השר יואב קיש ציין בעקבות הפרסום, "זה הזמן לרפורמה במערכת המשפט. הפגיעה באמון הציבור בפרקליטות ובמוסד היועמ"ש עוד תלווה אותנו תקופה ארוכה. יש לשקם את התדמית של הרשות השופטת והחוקרת באופן מיידי ולבצע רפורמה רחבה בפרקליטות המדינה ובמערכת המשפט. עכשיו".

יו"ר הכנסת יריב לוין מסר, "הפרסום במהדורת 12 הערב הוא מזעזע. מצב בו היועץ המשפטי לממשלה מעיד בעצמו שפרקליט המדינה מחזיק אותו בגרון, הוא חסר תקדים בחומרתו. גם משפטנים הם בני אדם. כשפרקליט המדינה אוחז בגרונו של הממונה עליו המשמעות פשוטה - הליך קבלת ההחלטות פגום מיסודו, ועצמאות שיקול הדעת נפגעת באופן קשה. כשכל זה מתרחש תוך ניהול הליכי חקירה פסולים כנגד ראש ממשלה נבחר‏, הפגיעה הנגרמת להכרעה הדמוקרטית הישראלית היא אנושה".

לדבריו, "מערכת המשפט מתגלה שוב כמערכת שהכשלים היסודיים בה עמוקים. מערכת שבמקום לנקות את שורותיה, בכיריה עסוקים בהסתרה ובחיפוי האחד על השני. אין מנוס מקיום בדיקה מקיפה ובלתי תלויה של חוליי המערכת ושל ההתנהלות בחקירות ראש הממשלה. זה חיוני לניקיון המערכת, חיוני לאמון הציבור בה, וחיוני כדי לוודא שההכרעה הדמוקרטית לא תסוכל בדרכים פסולות".

חברת הכנסת קטי שטרית עקצה את היועמ"ש, "מנדלבליט, מצמץ פעמיים אם הם הכריחו אותך לתפור תיקים לראש הממשלה. מצמץ פעם אחת אם שי ניצן ניסח לך את התגובה".

ח"כ עמית הלוי יצא בקריאה לחברי הכנסת והשרים: "הכריזו שלא נשב בישיבות עם היועץ המשפטי לממשלה ולא נקבל ממנו חוות דעת".

"ממה שנחשף היום אין דרך חזרה. מנדלבליט לא יכול להישאר באף עמדה ציבורית אפילו שעה אחת", הוסיף.