הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: Yonatan Sindel/Flash90

רב העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית הרב שמואל אליהו בירך את נציב שירות המדינה הרב פרופ' דניאל הרשקוביץ על החלטתו להשעות את שמעון גורליק מתפקידו כרב בית החולים בנהריה.

לדברי הרב אליהו, "בהחלטה החשובה הזו הוא מסיר חרפה גדולה מאיתנו, מבית החולים הממשלתי בנהריה ומנציבות שירות המדינה שלפני כעשר שנים החליטו להשאיר את שמעון גרליק בתפקידו כרב בית החולים בנהריה".

כזכור, נציב שירות המדינה הרב הרשקוביץ החליט להשעות מתפקידו את הרב גורליק, אחראי ענייני הדת והכשרות בבית החולים "לגליל" בנהריה, לאחר שהוגשה נגדו תלונה על ביצוע מעשה בעל אופי מיני בנער בן 17. בנוסף במהלך השנים עמדו לחובתו של הרב גורליק תלונות רבות על פגיעות מיניות ומעשים חמורים שביצע לכאורה בילדים, בילדות ובנשים מבוגרות.

"שמעון גורליק נחשד אין ספור פעמים בהטרדות מיניות של בנות ושל בנים, של ילדות ושל מבוגרות ושל כל דבר שזז", אמר הרב אליהו.

"הוא בורך בכשרון דיבור ובכריזמה גדולה, ובמקום לנצל את המתנות הללו להרבות אור וטוב הוא ניצל אותם להרבות טומאה ולעשות כל תועבה", אמר.

הוא הוסיף, "הרבנות הראשית לישראל קיבלה עדויות ולפני ארבע שנים שללה משמעון גורליק את כושר הרבנות שלו. לרבנות לא היה ספק. יש הרבה מאוד עדויות וצילומים שאינם משאירים מקום לדמיון. כל זה לא הספיק לבית הדין המשמעתי של שירות המדינה בחיפה שנתן לו גיבוי להמשיך בתפקידו בבית החולים בנהריה".

לדבריו, "מניסיון אנו יודעים כי מי שמתמכר לתאוות הללו באופן הזה, לא מפסיק (אלא אם כן הוא מטופל על ידי אנשי מקצוע מהשורה הראשונה) ולא היה לנו ספק כי שמעון גורליק הזה לא יעצור וינצל כל מי שיפול לידיו. איננו יודעים כמה אנשים הוא כבר הפיל. בכמה נערות הוא כבר פגע. כמה ילדים סובלים עד היום בגללו, במקרה אחד הוא נתפס, כשבמסווה של עזרה לנער חולה הוא עשה מעשה שלא יעשה".

"כולנו מברכים את פרופ' דניאל הרשקוביץ שניצל את התלונה החדשה והעיף את הרשע הזה מתפקידו", אמר הרב אליהו. "יכירו וידעו כל הרשעים שיש צדק בעולם. 'כל החוטא בסתר נפרעים ממנו בגלוי'. כל מי שמנצל מינית נשים או גברים יתפס במוקדם או במאוחר ויתלה על עמוד הקלון".

"אנו מברכים גם את פורום תקנה שנלחם להסיר את התועבה הזו. מברכים את כל אלה שנלחמים בהטרדות מינית. במיוחד אם מדובר ברב שמנצל את מעמדו הדתי והתורני לשם כך. אין חילול ה' גדול מקיומם של אנשים כאלו ואין לך קידוש ה' גדול מסילוקם", כך הרב שמואל אליהו.