הרב שמואל אליהו
הרב שמואל אליהוצילום: איגוד רבני קהילות

קראתי את הדברים שאמרה דליה רבין כי היא מנסה לבנות גשר בחברה הישראלית ובמיוחד אל הצעירים הדתיים ולא מצליחה.

היא כותבת שהיא לא מבינה למה היא לא מצליחה כבר 25 שנה במשימה הזאת למרות שחבריה בנו את 'מרכז מורשת רבין' בהשקעה של עשרות מיליונים מכספי מדינת ישראל ומתרומות.

אם גברת רבין רוצה לבנות גשר - היא חייבת להבין כי כמו שהיא כואבת על אבא שלה שנרצח, יש אלפי אנשים שכואבים על אבות או בני משפחה אחרים שנהרגו על ידי עשרות אלפי מחבלים שהובאו לארץ על ידי אבא שלה, ורצחו בנשק שהוא נתן להם במסגרת הסכמי אוסלו.

כמו שצריכים להיות רגישים מול משפחת רבין בגלל הכאב שלהם, כך צריכים להיות רגישים גם מול אלפי משפחות של נרצחים, ולא להפוך אותם בעל כורחם ל'קרבנות שלום' שאיננו, בוודאי לא להפוך את קרוביהם למסיתים ואת מחאתם להשוות לפלופלורים.

חשוב לשים לב לכפל הלשון של גברת דליה רבין. היא חוזרת ואומרת בכל הראיון שלה שהיא לא מאשימה שום ציבור, ובאותה נשימה היא אומרת. "אנחנו יודעים שהרוצח בא מתוך ערוגה מסוימת, שתה ואכל ממקורות מסוימים, וקיבל גיבוי מרבנים. אנחנו ראינו את זה". היא צריכה להבין שעם ישראל הוא עם חכם ולכן הוא לא מגיע למרכז מורשת רבין.

למה הציבור צריך לשמוע אותה מסיתה ואומרת שהרבנים נתנו הכשר להרוג בשביל אף שעל. כשהיא יודעת שאין שום רב שנתן הכשר להרוג. 25 שנה מחפשים בנרות את הרב שהסית לרצח רבין ולא מצאו.

25 שנה מחפשים את הרב שפסק כי רבין הוא רודף ולא מצאו אבל זה לא מנע מלאה רבין ומדליה רבין ומכל חבריהם בשמאל להסית ולהכפיש מעל כל במה אפשרית. אחר כך היא רוחצת בניקיון כפיה ואומרת בהיתממות "אף פעם לא נאמר על ידינו שום דבר מפורש שמטיל אשמה על ציבור שלם".

הציבור חכם ומבין ולכן הוא לא בא למרכז מורשת יצחק רבין (אלא אם כן כופים עליו מבית ספר או מהצבא). בודדים בודדים באים מעצמם לשמוע קומסרים בהתנדבות. אם דליה רבין רוצה לבנות גשרים היא צריכה לשנות גישה. כשזה יקרה - נוכל לפתוח בשיח.