איליה בבקין
איליה בבקיןצילום: באדיבות המצולם

איליה בבקין, צעיר יהודי יליד מינכן וסטודנט ב"אוניברסיטת ווינה", סיפר לערוץ 7 על מתקפת הטרור שהייתה היום (שני) בעיר בסמוך לבית הכנסת.

"אני גר מאוד קרוב למקום הפיגוע, עשר דקות הליכה", אמר בבקין לערוץ 7. "התחלנו לקבל הודעות מחברים ושכנים אז נכנסנו להתעדכן בטוויטר".

לדבריו, "החדשות התחילו להגיע. כתבו שהיה ירי בעיר, קרוב לבית הכנסת. כולם כבר היו בכוננות כי היה אירוע אנטישמי באותו בוקר".

"בכל הוואטסאפים אנשים התחילו לשלוח וידאו איך המשטרה מסתובבת ומחפשת", הוסיף. "וידאו שממש רואים, מהחלונות ומהמרפסות, איך השוטרים פועלים ומחפשים אחר היורה. זה דווח בכל הערוצים. זה היה ממש מפחיד".

לאחר מכן, "המשטרה ביקשה לא לשלוח שום וידאו או תמונות ברשתות החברתיות כי זה יכול לסכן חיים של שוטרים והטרוריסט יכול לעקוב כך אחרי השוטרים. כרגע לפי המידע שידוע לנו חלק מהטרוריסטים נורו והמשטרה עדיין מחפשת את האחרים", הוא אמר.

שר הפנים של אוסטריה אמר כי מדובר בפיגוע. לדברי בבקין: "זה נראה כמו פיגוע על רקע אנטישמי כי הוא התחיל ליד בית הכנסת הראשי, אבל הבית כנסת עכשיו סגור ולא היה שם אף אחד, היורה המשיך לעיר וירה באנשים ללא הבחנה".

כסטודנט יהודה בווינה חווה בבקין מספר אירועים אנטישמים באוסטריה בשנה האחרונה. "לדוגמה", סיפר, "היינו קבוצה של סטודנטים יהודים באמצע העיר ואנשים עצרו את הרכב, פתחו חלון, והצביעו לעברנו באצבע אמצעית וקיללו כמה קללות".

הוא הוסיף: "עברנו סמוך להפגנת שקשורה לקורונה והיו שם גם קבוצות של ניאו-נאצים וניאו-פאשיסטים ואנשים שם הריעו ב'הייל היטלר' ונשאו סמלים בעייתיים שונים".

לסיכום, אמר: "זה קורה בווינה וזה קורה כל הזמן. אבל מצד שני ווינה היא עדיין מקום שקט ובטוח. פיגוע כמו זה זה לא דבר שלרוב קורה פה ברוך ה'".

כפי שפורסם, מחבלים פתחו הערב במסע ירי שהחל סמוך למרכז היהודי ולבית הכנסת המרכזי של העיר וינה באוסטריה.

על פי דיווחים במדינה לפחות אדם אחד נהרג ועוד 15 נפצעו. אחד הפצועים באורח אנוש הוא ככל הנראה השומר שעמד מחוץ לבית הכנסת.

את הירי ביצע יותר מאדם אחד. רוב היורים נמלטו ואחד מהם - על פי חלק מהדיווחים - פוצץ עצמו באמצעות חגורת נפץ.

הקהילה היהודית הנחתה את חבריה שלא לעזוב את בתיהם. גורם בקהילה אמר כי לא ידוע על יהודים ששהו בבית הכנסת או באזור בזמן הירי.

שר הפנים של אוסטריה הצהיר, "אנו מעריכים שמדובר במתקפת טרור שבוצעה על ידי כמה חשודים".

משטרת וינה מסרה באופן רשמי כי אדם אחד נהרג, עוד כמה נפצעו באורח קשה ומחבל אחד חוסל.

"מדובר באירוע טרור, אנחנו נעולים בבית"ללא

בעז ורותי דגורקר, שליחי בני עקיבא העולמית וההסתדרות הציונית לוינה סיפרו לערוץ 7, "היה ירי ליד בית הכנסת ברובע הראשון. מדובר בפעולת טרור ולא בירי על רקע אנטישמי. כנראה שיש מצוד אחרי כמה חשודים. אנחנו בינתיים נעולים בבית".