ג'ו ביידן
ג'ו ביידןצילום: רויטרס

 

רשתות הטלוויזיה האמריקניות הכריזו הערב (מוצאי שבת) כי המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן ניצח במדינת פנסילבניה ונבחר לנשיא ה-46 של ארצות הברית.

ביידן צייץ בטוויטר: "אמריקה, אני חש כבוד על שבחרתם בי להנהיג את ארצנו הגדולה. העבודה שמצפה לנו תהיה קשה, אבל אני מבטיח לכם זאת: אהיה הנשיא של כל האמריקנים – בין שהצבעתם לי ובין שלא. אדאג להצדיק את האמון שנתתם בי".

Kamala Harris: Joe, we did it

הילארי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית לנשיאות ארה"ב ב-2016 ומזכירת המדינה לשעבר, מסרה "המצביעים אמרו את דברם, והם בחרו בג'ו ביידן ובקמלה האריס להיות הנשיא הבא וסגנית הנשיא הבאה. זהו צמד שמציין היסטוריה, דחייה של טראמפ, דף חדש לאמריקה. תודה לכל מי שעזר לזה לקרות. קדימה, יחד", כתבה קלינטון בטוויטר.

הנשיא היוצא דונלד טראמפ מיהר להודיע שוב כי הוא אינו מכיר בניצחונו של ביידן. בהודעה שפרסם מיד אחרי ההכרזה הבטיח טראמפ ש"הבחירות האלה רחוקות מלהיגמר".

הוא טען כי ביידן "ממהר להכריז על עצמו באופן שקרי כמנצח". בהודעה מסר טראמפ כי הקמפיין שלו יתחיל לקדם הליכים משפטיים בעניין ביום שני. זמן קצר לפני ההכרזה הספיק טראמפ לצייץ בטוויטר: "ניצחתי בבחירות האלה, בפער גדול!".

אמש הבהיר טראמפ כי הוא מתכוון להמשיך להילחם: "אנחנו מאמינים שהעם האמריקני ראוי לשקיפות מלאה בנוגע לכל ספירת הקולות, ושזה כבר לא נוגע לשום מערכת בחירות ספציפית. העניין כאן הוא טוהר תהליך הבחירות שלנו כולו.

מההתחלה אמרנו שכל הקולות החוקיים חייבים להיספר וכל הקולות הלא חוקיים חייבים שלא להיספר, ובכל זאת נתקלנו בהתנגדות לעיקרון הבסיסי הזה מצד דמוקרטים בכל פינה. נמשיך בתהליך הזה בכל הדרכים שהחוק מאפשר לנו כדי להבטיח שלעם האמריקני יהיה אמון בממשל שלנו. לעולם לא אוותר על המלחמה עבורכם ועבור ארצנו".