אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYO
אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYOצילום: reuters

חיסון לכל דורש? בזמן שראש הממשלה בנימין נתניהו מצהיר כי הגיע להסדר עם שניים מהחברות שטוענות כי מצאו חיסון לנגיף הקורונה ובכך יוכלו אזרחי ישראל להתחסן מהנגיף המבהיל, בוועד האולימפי הבינלאומי רוצים גם.

אחרי שדחו פעמיים את קיום המשחקים האולימפיים שהיו אמורים להתקיים בקיץ שחלף בטוקיו שביפן, מארגני האולימפיאדה ה-32 עמלים על תכנית לחיסונם של ספורטאים ואוהדים שיגיעו למשחקים שנדחו לקיץ 2021 הקרוב, מנגיף הקורונה.

נשיא הוועד האולימפי הבין לאומי, תומאס באך, נפגש היום בטוקיו בירת יפן עם ראשי המדינה ומארגני האולימפיאדה והבהיר כי הוועד יעשה כל מה שאפשר בכדי לקיים את המשחקים האולימפיים בקיץ הקרוב.

בהצהרה שמסר אחרי הפגישה אמר באך "על מנת להגן על העם היפני ומתוך כבוד למדינה המארחת, הוועד האולימפי הבין לאומי ישקיע מאמצים רבים כדי שכמה שיותר אנשים שמגיעים לטוקיו יתחסנו עוד לפני הטיסה שלהם, אם חיסון יהיה זמין כמובן".

לדברי באך, "אנחנו רוצים לשכנע כמה שיותר מתחרים זרים לקבל את החיסון. זה גם יעזור לנו מאוד להצליח להביא אוהדים כדי שיחוו את טקס הפתיחה והמשחקים, וגם יעזור להם שירגישו בטוחים".

כזכור, בינתיים שתי חברות בלבד הודיעו כי פיתחו חיסון לנגיף הקורונה, פייזר ומודרנה. באם אכן חיסונים אלו יימצאו יעילים ואיכותיים, לא מן הנמנע שעולם הספורט כולו יחזור לשגרה כמו כל המשק והכלכלה העולמית, וממילא גם כמובן משחקי האולימפיאדה בטוקיו בקיץ הקרוב שנדחו כבר פעמיים בעבר.