מיקי זוהר
מיקי זוהרצילום: אסתי דזיובוב/TPS

ח"כ מיקי זוהר, יו"ר הקואליציה, שוחח הבוקר (שני) עם בני טיטלבוים בכאן מורשת והתייחס למינוי השופטים בניגוד לעמדת נציגי הימין בוועדה.

זוהר אמר, "בעניין הזה לא הייתה לנו הרבה ברירה, יש מבנה לועדת לבחירת שופטים, לשנות אותו צריך רוב בכנסת ואין לנו רוב בכנסת משום שכחול לבן מחזיקים יחד עם השמאל ברוב. כשיהיה לנו רוב בכנסת, ברור שאנחנו נשנה את מבנה הועדה לבחירת שופטים, וכולם יודעים שאנחנו רוצים לעשות את זה".

"במבנה שיש היום הוא מבנה שהוא עובדה, וההרכב שלה לא נוטה ימינה, הוא גם לא נוטה שמאלה היא ועדה שאולי היתה יכולה להיות יותר אופטימלית מבחינתנו, אבל בסיטואציה שנוצרה מי שמונה לשופט מי שמונה לשופט מונה פחות על ידי הימין, אלא באמצעות אחרים", אמר זוהר.

המראיין שאל האם מבחינת הליכוד זו היתה טעות לאפשר למנות את ניסנקורן במשרד המשפטים. זוהר השיב, "לא היתה ברירה אחרת לא קמה ממשלה והיינו במערכת בחירות נוספת, רביעית. זה לא עובד רק לפי מה שאתה מוכן לתת, זה גם לפי מה שהצד השני מוכן לקבל. הצענו לימינה שני תיקים מאוד מכובדים והם סירבו ולא נכנסו לקואליציה, משום שאתה צריך להיות לא רק זה שנותן, אלא גם שהצד השני יסכים לקבל. היתה התעקשות שללא תיק המשפטים אין הסכם ואין קואליציה, ולכן נאלצנו לתת את תיק המשפטים שאגב אנחנו באמת לא שלמים עם ההחלטה הזאת וכואבים אותה, אבל לא היתה ברירה ולכן זה מה שקרה".

זוהר האשים את כחול לבן בהובלה לבחירות ואמר, "השיקולים הפוליטיים שלהם גוברים על השיקולים החשובים לכלל האזרחים. אגב אני לא מבין אותם כי מתאבדים פוליטית ומנסים לקחת איתם יחד את הליכוד, זה דבר שנשמע לי קצת מופרך אבל זו הסיטואציה".