בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הביע את דעתו באשר להתנהלות הוועדה למינוי שופטים, שמינתה אתמול 61 שופטים למרות היעדרותם של שלושה חברי ועדה.

"ניסנקורן עשה את מה שמצפים ממנו במחנה שלו. פוליטיקאי כוחני, דורסני שניצל הזדמנות להשתמש בכוח שלו בלי להתחשב", אמר סמוטריץ', וטען: "לנו בימין יש הרבה מה ללמוד מזה כי כשאנחנו עולים לשלטון אנחנו מתחשבים והנה השמאל לא סופר אף אחד ממטר והולך על הראש של כולם".

לדעתו, "הנשיאה חיות עשתה את הטעות הקשה ביותר דווקא במקרה הזה משחקת לטובתנו, זה מהלך פזיז ורגעי, שמה את עצמה בתוך המחלוקת הפוליטית ונתנה לנו לגיטימציה. אם היא לא סופרת אותנו ומסוגלת להעביר 61 מינויים בלי שלושת רבעי מנציגי הממשלה בוועדה בלי דיאלוג ובלי הסכמות, כשאנחנו נחזור לשלטון, שאף אחד לא יצפה מאיתנו להגיע לדיאלוג".

גורם נוסף אליו הפנה חבר הכנסת אצבע מאשימה הוא המערכת הפוליטית: "הדבר הכי כואב לי, זה שנתניהו במשך 13 שנים התגאה שהוא שומר מערכת שלטון החוק וביהמ"ש העליון. זה לא שהוא ניסה ולא הצליח, הוא התגאה שהוא בולם כל יכולת לשנות ולתקן וזה מתסכל. כשהוא ניהל את המשא ומתן הקואליציוני הפצרתי בפניו, תיתן הכול, הכול, רק לא את תיק המשפטים, נכון התחייבת לפריטטי אבל לא למשרד המשפטים כי הוא יכול היה, הוא התחייב לגנץ לפני שהוא התפרק מלפיד".

בהמשך הבהיר סמוטריץ': "מה שעשה אתמול ניסנקורן וחיות הנשיאה בעיני הוא מעשה שלא יעשה, בלי הסכמות ובלי פשרות, בסוף המקרים האלה חושפים את כל ערוותה של שיטת מינוי השופטים, הכול נסגר בעסקאות קודמות בניגוד מוחלט לכתוב בחוק, יש כאן סחר סוסים פוליטי שבינו ובין מינויים מקצועיים טובים אין דבר וחצי דבר. הליכוד 40 שנה בשלטון, נתניהו הזניח את הנושא הזה. מה ההבדל בינינו? אני רוצה לעשות דברים טובים ולהבין שזה האתגר. יש שיטות הרבה יותר טובות, כמו שארה"ב עם שימוע פומבי למה מה שטוב בארה"ב לא טוב לישראל?"

כמו כן, הוא הפתיע בהתחייבות: "בממשלה שאנחנו נקים או נהיה שותפים אבי ניסנקורן לא יהיה שר משפטים. ומה שקורה עכשיו לא יקרה. אני מחויב לערכים שבשבילם אני במערכת הפוליטית".

באשר לבחירות המסתמנות, אמר ח"כ סמוטריץ' כי הוא ונפתלי בנט ימשיכו בריצה המשותפת, "אנחנו נתמוך במה שיהיה טוב לעם ישראל ולמדינת ישראל על פי השקפת עולמנו".

על השאלה האם יהיה מוכן לשבת עם ח"כ מנסור עבאס, יו"ר רע"מ, השיב חבר הכנסת: "מנסור עבאס דיבר בשבחי בשבוע שעבר, יחד עם זה קשה לי מאוד לשתף פעולה שכופרים באתוס של מדינת ישראל כמדינה יהודית, איתם אני לא יכול לשתף פעולה בניהול ממשלה"