משפחה
משפחהצילום: אייסטוק

עו"ד אירית רוזנבלום, מייסדת ומנכ"לית ארגון "משפחה חדשה" מגיבה למכתב "איחוד הרבנים אוהבי העם התורה והארץ".

במכתב מוחים הרבנים נגד הניסיון לפגוע בצביונה של המשפחה היהודית ומדגישים כי הצורך לטרפד את השימוש ב-"הורה 1" ו"הורה 2".

רוזנבלום אמרה כי "הרבנים נובחים והשיירה עוברת. שומרי חומות המשפחה הישנה, ממשיכים לנהל את המאבקים של אתמול, בזמן שהעולם מתקדם למקום שוויוני ונכון יותר.

גם בישראל עלינו לפעול כדי שהליברליות תנצח את הפרימיטיביות, בדרך לקידום חופש הבחירה במשפחה ולמציאות שוויונית יותר, בה כל אחת ואחד יכולים להקים משפחה. מציאות בה לאותם רבנים חדורי פחד ותאבי שליטה, אין כל יכולת השפעה, פרט למשלוח מכתבי שטנה. באופן כללי טוב יעשו הרבנים רבי הדעת וההשכלה, אם יזכרו שאין להם מונופול, לא על החיים, לא על המשפחה וגם לא על האמונה. יחיו ויתנו לחיות", הוסיפה.

מנכ״ל מפלגת האיחוד הלאומי יהודה ולד הגיב לרוזנבלום: ״כל הטרלול הפוגרסיבי בציוץ אחד. השנאה לדת ולמסורת, הכפשה וזלזול ברבנים, חוסר היכולת לכבד ולשמוע דעות שונות, מול אירית ועמדותיה הקיצוניות עומדים אלפי שנות מסורת ומיליונים של מאמינים. גברת רוזנבלום לא תשתיקי אותנו. התורה ומסורת ישראל היו ויהיו האור של העולם לנצח, את החשוכה פה״.

נציין כי במסמך ציינו הרבנים כי יש לשמור על המנהג "אמא ואבא של שבת", שמיושם כבר שנים רבות בגני הילדים. "אנו קוראים לציבור להקפיד מאוד לשמר בכל המסגרות החינוכיות, מהגנים ועד למסגרות הבוגרים של הציבור הדתי את ערכי המשפחה המסורתיים".

"אין לקבל תוכן חינוכי המזלזל במשפחה או נותן לגיטימציה למשפחה מסוג אחר", הבהירו. "לאחרונה קמו גופים שונים בציבוריות הישראלית שפועלים כדי לפגוע במסגרת המשפחתית המוכרת בעם ישראל מדורי דורות. חלקם פועלים בגלוי אך חלקם פועלים בעקיפין ועורמה ונותנים לגיטימיות למשפחה מסוג שונה שאינו ראוי לשמו, ואינו מקובל במסורת ישראל".