הרב יעקב מדן
הרב יעקב מדןצילום: הלל מאיר/TPS

ראש ישיבת ההסדר הר עציון, הרב יעקב מדן, מתייחס הבוקר (רביעי) למאמר שפרסם בערוץ 7 ומבהיר כי הוא משבח את הרבנים שחתמו על הקריאה להקים ועדת חקירה חיצונית בעקבות מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי.

"אחרי מה שכתבתי אתמול התברר שרבנים גדולים וטובים ממני נפגעו מכך שטענתי כלפי חותמי עצומת הרבנים, שהם האשימו את המשטרה ברצח. ולא היא", הדגיש הרב מדן.

"שיבחתי את מכתב הרבנים, וכתבתי שבשוליו יש לי הערה על המסע נגד המשטרה, מסע שכלל גם האשמות ברצח", הוסיף. "אבהיר שוב! הרבנים נקיים לחלוטין מהאשמת המשטרה ברצח ומכתבם טוב וראוי. לא עליהם כיוונתי בביקורתי".

כזכור, אתמול פרסם הרב מדן מאמר בעקבות מותו של אהוביה סנדק במהלך מרדף משטרתי והטענות הקשות שהופנו כלפי התנהלות המשטרה. בין הקריאות נגד המשטרה יש גם מי שהאשים את השוטרים ברצח אהוביה.

הרב מדן שיבח את הרבנים שקראו להקים ועדת חקירה חיצונית אחרי מותו של אהוביה ויצא נגד "המסע נגד המשטרה", כלשונו. "יבורכו הרבנים המכובדים על מסעם זה", כתב אתמול. "אפשר שיש בו גם נחמה פורתא למשפחת סנדק היקרה, משפחה ערכית ואהובה, עצמנו ובשרנו בגוש עציון, שכולנו עמה באבלה".

"אך בשולי הברכה יש לי הערות קטנות על החיסרון של המסע הנוכחי נגד המשטרה: המרדף אחרי הצעירים הסתיים בנורא מכול, במותו של אחד הצעירים, הייתה זו תאונה מבצעית בעת מרדף, חמורה מאוד, ויש להסיק ממנה מסקנות. היא בשום פנים לא הייתה רצח, ודאי לא רצח בכוונה תחילה", כך הרב יעקב מדן.