כוחות המשטרה מפזרים חגיגה המונית שהתקיימה בירושליםדוברות המשטרה

כוחות משטרה שפעלו לאכיפת הסגר הגיעו הלילה (שישי) אל אולם אירועים בדרום ירושלים בו נכחו עשרות אנשים בניגוד לתקנות.

במקום נרשמו עשרות קנסות והועברו לחקירה מספר מעורבים ביניהם חשוד בתקיפת שוטרים ושלושה שוהים בלתי חוקיים.

באכיפה שבוצעה במקום נרשמו עשרות דו"חות למשתתפים בגין הפרת הנחיות הסגר ודו"חות על סך 5,000 ש"ח לנותני שירותים, אחראי המקום והתקליטן.

במהלך האירוע הותקף שוטר ו-3 חשודים שסירבו להזדהות והפריעו לשוטרים עוכבו לתחנת המשטרה ביניהם החשוד בתקיפה.

מספר שעות לאחר מכן שבו השוטרים לאולם האירועים בשנית ועצרו שלושה ערבים שוהים בלתי חוקיים שעבדו בניקיון המקום.

כמו כן, במהלך הלילה אותר בעל המקום בביתו לאחר שעל פי החשד נס מהמקום בעת הגעת השוטרים לאולם והוא עוכב לחקירה במשטרה.

עם טלית ותפילין: חולה קורונה ניסה להימלט משוטריםדוברות המשטרה

מוקדם יותר היום, שוטרים תפסו חולה קורונה מאומת שיצא מביתו בקריות על מנת להתפלל. בעקבות דיווח במוקד 100 על חולה מאומת המפר בידוד הגיעו שוטרי תחנת זבולון לביתו. בני המשפחה סיפרו כי החולה נמצא בחדרו ואין באפשרותו לצאת.

בסריקות שערכו השוטרים באזור הבית, הבחינו השוטרים בחולה המאומת כשהוא מנסה להימלט מהמקום ברכבו. החולה זומן לחקירה בתחנת משטרת זבולון לצד דרישה לשוב לביתו מיד בהתאם להנחיות.

אמש (חמישי) פיזרה המשטרה חתונה המונית בביתר עילית, רשמה קנסות וזימנה לחקירה את בעל המקום. השוטרים הוזעקו לבניין תלמוד תורה בביתר עילית לאחר שבמקום נערכה חתונה בניגוד לתקנות הקורונה.

עם הגעת הכוחות החלו המשתתפים להימלט ונגד מספר משתתפים נרשמו דוחות על אי עטיית מסכה. בעל המקום אותר וזומן לחקירה. למארגן האירוע נרשם דו"ח בסך 5000 ש"ח וציוד ההגברה הוחרם.

חתונה המונית התקיימה גם בעיר טייבה והשתתפו בה יותר ממאה בני אדם בניגוד להנחיות הבריאות. המשטרה חילקה קנסות למארגני האירוע. הנוכחים לא עטו מסכות.

שעה לאחר תחילת הסגר הלילה פיזרה המשטרה מסיבה המונית בווילה במערב ראשון לציון. במקום התקיימה מסיבה בהשתתפות של כ-120 צעירים שסירבו תחילה לפתוח את הדלת לשוטרים והחלו להשליך בקבוקי זכוכית.

לאחר זמן קצר הצליחו השוטרים להיכנס אל הבית ופיזרו את המשתתפים שחלקם היו שיכורים. במקום נרשמו כ-100 דוחות על סך 500 ש"ח למשתתפי המסיבה ו-5,000 ש"ח לבעל הבית.

מהמשטרה נמסר: ''בימים אלו של התפשטות נגיף הקורונה והדבקה המונית של אזרחים, נדרשים האזרחים כולם לגלות אחריות אישית וציבורית ולהקפיד על קיום התקנות כדי שנוכל לגדוע את המשך ההתפשטות של הנגיף''.

משרד הבריאות עדכן הבוקר (שישי) כי ביממה האחרונה אובחנו בקורונה 7,597 בני אדם בישראל. בכך, עלה מספר המאובחנים ל-474,001, מהם 65,514 חולים פעילים.

למעלה מ-1.7 מיליון ישראלים קיבלו את המנה הראשונה של החיסון נגד קורונה עד כה, כ-115,000 מתוכם רק אתמול. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר כי "מחר אשמח להיות הישראלי השני שמקבל מנת חיסון שניה, בדרך לשחרור מהנגיף הארור".

סגר הדוק הוטל על אזרחי ישראל בחצות הלילה (שישי) למשך 14 ימים, עד ה-21 בינואר 2021, במטרה להוריד דרמטית את היקפי התחלואה במדינה.

מערכת החינוך סגורה למעט החינוך המיוחד והפנימיות. התלמידים בשאר הכיתות יעברו ללמידה מרחוק.

בזמן הסגר יותרו התקהלויות עד 5 אנשים בשטח סגור ועד 10 אנשים בשטח פתוח, תוך החרגה של חתונה, ברית והלוויה שבהם מותר עד 10 אנשים בשטח סגור ו-20 בשטח פתוח). תפילה במבנה תהיה מותרת עד 5 אנשים במקום 10.

חינוך:

קיים איסור על פתיחת מוסד חינוך ללומדים ולעובדים בו, למעט חינוך מיוחד והחריגים שנקבעו בחוק. תתאפשר פעילות פנימיה במסלול הסגור ל-30 יום לפחות, וללא אפשרות לקליטה חזרה לפנימייה לתלמיד שיצא ממנה.

תעסוקה:

1. לא תותר כניסת עובדים למקום העבודה, למעט מקומות שהוחרגו ובכלל זה מקומות עבודה המספקים שירותים חיוניים, מפעלים למתן שירותים קיומיים, ומקומות עבודה שעוסקים בעבודות בינוי או תשתית.

2. כל מעסיק רשאי לאפשר שהייה של עובד במקום עבודה אם שהייתו נדרשת לשם תחזוקת המקום או לצורך המשך הפעילות התפקודית של מקום העבודה, ובכלל זה תיקון ליקויים, שמירה, משלוחים, תשלומי שכר ועוד. בנוסף נקבעו הוראות ספציפיות לעניין מפעלים בעלי היתר מיוחד להעסקת עובד בשעות המנוחה, תעשייה ביטחונית ומפעלים תומכי ביטחון, משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, מועצות דתיות ומוסדות להשכלה גבוהה.

3. לרשימת מקומות העבודה החיוניים הקיימת בתקנות, נוספו עורכי הדין, במקרים שעליהם לייצג לקוחות בפני בתי משפט או מוסדות אחרים, להכין לייצוג כאמור, או לתת שירות חיוני ללקוח שאינו סובל דיחוי ולא ניתן לבצעו באמצעי דיגיטלי חלופי, וכן עובדים שנדרשים לסייע לוועדת הבחירות המרכזית לכנסת או לוועדת בחירות אזורית לכנסת, לצורך קיום הבחירות הקרובות.

4. מעסיקים העומדים בתנאים השונים וימשיכו לפעול, נדרשים להמשיך לעמוד בתנאי התו הסגול.


תחבורה:

צמצום התפוסה בתחבורה הציבורית ל- 50%

בחירות מקדימות:

1. נקבע חריג לאיסור יציאה ממקום המגורים, על מנת לאפשר יציאת אדם לצורך הצבעה בבחירות מקדימות, וכן יציאה של מועמד או יציאה של עובד או נותן שירות, מטעם מפלגה או מועמד, לצורך היערכות לבחירות לכנסת, לרבות לבחירות מקדימות.

2. תותר הפעלת מקום קלפי לצורך קיום בחירות מקדימות.

3. אדם הנכנס למקום קלפי לא יישאל בנוגע לקיומן של תסמינים שאינם מחייבים בידוד, כדי שלא תימנע זכותו להצביע בגין תסמינים אלה. וכן התאמה להוראות הקיימות בצו בידוד בית, בנוגע לאפשרות להציג בדיקה שלילית לגבי אדם עם חום. בנוסף חובת התשאול לא תחול בנוגע לקלפי ייעודית לאדם החייב בידוד, ככל שתיקבע קלפי כאמור.


אלו ההגבלות שכבר קיימות היום, וימשיכו להתקיים גם ב-14 הימים הקרובים:

1. קביעת הגבלות על יציאה ממקום המגורים מעבר ל-1000 מטר, למעט חריגים כמו: יציאה להתחסן, טיפול רפואי או סוציאלי, הפגנה, הליך משפטי, יציאה לצורך פעילות ספורט (שלא בדרך של הגעה למקום בכלי רכב), העברת קטין בין הוריו הפרודים, יציאה למקום עבודה או למסגרת חינוכית שפעילותה מותרת, יציאה לצורך השתתפות בהלוויה, בחתונה או בברית (בכפוף למגבלת ההתקהלות).

קנס על הפרה: 500 ₪.

2. איסור יציאה ממקום המגורים לצורך שהייה במקום מגורים של אדם אחר.

3. סגירה של מקומות ציבוריים ועסקיים למעט חנויות חיוניות: מזון, היגיינה, אופטיקה, בית מרקחת, מוצרי חשמל ומוצרים הדרושים לתיקונים חיוניים בבית.

4. סגירה של יחידות אירוח וצימרים, גן חיות, ספארי שמורת טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה; מקום למתן טיפול שאינו רפואי, לרבות מספרה ומקום למתן טיפולי יופי וקוסמטיקה; מקום למתן טיפול רפואה משלימה; דרייב אין לצפיה בסרטים; קניון או שוק קמעונאי ומוזאון, וכן ביטול האפשרות לפתיחת בית אוכל בדרך של איסוף עצמי.

5. ביטול האפשרות לקיים שיעורי נהיגה מעשיים ואיסור על ארגון או השתתפות בטיול מאורגן.

6. איסור על טייק-אווי, מותר שירות משלוחים.