חבר הכנסת סאמי אבו שחאדה (הרשימה המשותפת) שוחח עם בן כספית וינון מגל ב־103fm והביע את דעתו על ניסיונות ההתקרבות של ראש הממשלה נתניהו לערביי ישראל.

"אני שמח על הניסיונות של נתניהו כי אני באמת משוכנע שככל שהוא יעבוד יותר בחברה הערבית, כך הוא יקבל פחות קולות", טען אבו שחאדה, "אנשים מכירים את נתניהו, הוא לא מועמד חדש, החברה הערבית מכירה אותו טוב מאוד והיא יודעת על מה הוא אחראי - על כל הדברים שהיא לא רוצה לראות ואנשים יצביעו בסוף לפי מצפונם, תפיסת עולמם ואמונתם, ונתניהו רחוק מזה. כדאי קצת להכיר את ההיסטוריה הפוליטית של הפלסטינים בישראל, מה שקורה עכשיו הוא לא חדש בניסיונות של המפלגות הציוניות לגנוב קולות מהחברה הערבית".

ניסיון העלבת האינטליגנציה של המגזר תעלה לרה"מ ביוקר

עוד הוסיף אבו שחאדה, "במשך שנים ארוכות היה רוב למפלגות הציוניות בחברה הערבית. הפעילות הרצינית של בל"ד במשך כמה שנים הצליחה לטאטא את רוב המפלגות הציוניות מהמגזר, אך לא עד הסוף. גם הליכוד היה מקבל קולות בחברה הערבית וגם מפלגות אחרות. אני סומך על האינטליגנציה של הציבור הערבי כשנתניהו עושה בדיוק את ההפך. ניסיון העלבת האינטליגנציה של המגזר תעלה לו ביוקר. אנשים יודעים מי חוקק את חוק הלאום".

כמה מנדטים, אם כן, יצליח לקבל נתניהו מהמגזר הערבי בעקבות הדרף החדש שפתח? על פי דבריו של ח"כ אבו שחאדה, אפילו לא אחד: "נתניהו לא ייקח לא מחצית ולא רבע ממה שנותנים לו הסקרים. יש באופן קבוע אנשים אינטרסנטיים, כאלה שתמכו בליכוד מכל מיני סיבות ואנשים שלא יודעים מה הם אומרים. הוא לא ייקח מנדט אחד. אין מכוני מחקר רציניים בחברה הערבית, לכן מה שיוצא בסקרים מאוד רחוק מהמציאות. לדעתי נראה מספרים שונים גם בעלייה של החברה הערבית באחוזי ההצבעה, תמיכתה במפלגות הערביות והצבעה פחותה למפלגות הציוניות".