אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYO
אולימפיאדה בצל הקורונה. טוקיו, TOKYOצילום: reuters

אולימפיאדת 2021 בטוקיו שביפן תבוטל, תעבור למקום אחר או שהכל יתקיים כמתוכנן? דיווח ב"טיימס" האנגלי הבוקר (שישי) העלה את מפלס הלחץ בקרב ספורטאים, אוהדים, איגודי ספורט מכל העולם ומפרסמים רבים.

על פי הדיווח האנגלי, ביפן שנמצאת בעיצומו של גל הקורונה השלישי וכבר הכריזה על מצב חירום ברוב חלקי המדינה, החליטו שלא לארח את המשחקים האולימפיים שאמורים להתקיים בקיץ הקרוב.

על פי הדיווח, בשל העליה בקצב התחלואה במדינה, האטת החיסונים ומצב החירום שהוכרז במדינה ולא יאפשר את סיום ההכנות בזמן לקראת המשחקים האולימפיים שיתקיימו בקיץ, החליטו בכירים בממשלת יפן להסיר את ידיהם מאירוח המשחקים האולימפיים בקיץ ולנסות לארח את אלה שיתקיימו בעוד 11 שנים, ב-2032.

כזכור, אולימפיאדת טוקיו הייתה אמורה להתקיים בקיץ החולף, כאשר זו כבר נדחתה פעמיים בשל התפשטות נגיף הקורונה. בתחילה נדחתה האולימפיאדה בחודש, וכאשר הבינו כי ייקח זמן להשתלט על הנגיף המידבק והמבהיל, הוחלט לאפשר את חיסונם של ספורטאים ואוהדים מכל העולם ולדחות את המשחקים האולימפיים בשנה וחודש. אף אחד לא האמין כי שנה אחרי הקורונה עדיין תהיה כאן ולא יצליחו לשלוט בה ולמצוא לה חיסון יעיל ומספק.

כעת, המשחקים שנדחו ביותר משנה בשל התפשטות הנגיף ברחבי העולם ואמורים להיפתח ב-23 ביולי, עומדים בסימן שאלה גדול ונראה כי בתרחיש האופטימי ביותר, אלה יתקיימו במקום אחר ולא ביפן.

בינתיים, גם בוועדה המארגנת וגם בוועד האולימפי הבינלאומי הכחישו מכל וכל את הדיווח על סירובה של יפן לארח את המשחקים האולימפיים.

הוועדה המארגנת של המשחקים מסרה בהודעה רשמית שהיא מכחישה את הדיווח ומתכוננת לפתיחת המשחקים בתאריך היעד המקורי ב-23 ביולי.

"לצערנו, אנחנו נאלצים להתייחס לשמועות לא מבוססות בנוגע לאולימפיאדה. שמועות כאלה רק מגבירות את החרדה והלחץ בקרב הספורטאים", אמרו, "אולימפיאדת טוקיו תתקיים, הלפיד יועבר ב-23 ביולי 2021".

גם יו"ר הוועד האולימפי תומאס באך הכחיש את הדיווח, כשלתקשורת היפנית אמר: "בשלב זה, אין לנו שום סיבה להאמין שהמשחקים לא ייפתחו ב-23 ביולי באצטדיון האולימפי בטוקיו. אין שינוי בתוכניות ואין תוכנית ב'. יש הבדל עצום בין מרץ 2020 לעכשיו, בכל מה שקשור ליכולת שלנו להתמודד עם הנגיף. הייתה התקדמות מדעית אדירה, והידע שלנו על הקורונה הרבה יותר נרחב. כמובן שיהיה צורך בהקרבות מסוימות, וכמובן שהבטיחות עומדת מעל לכל. אבל אין שום שינוי בתוכניות".