גדעון סער
גדעון סערPhoto by Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר תקווה חדשה, גדעון סער, שוחח הבוקר (שני) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103fm על העימותים בין המשטרה למפירי הסגר בבני ברק ובריכוזים חרדים אחרים ותקף את הממשלה על אופן ניהול המאבק למיגור הקורונה בישראל.

לדבריו, "צריך לאכוף את החוק באופן שווה על כל אזרחי ישראל, באופן תקיף. אנחנו רואים ריאקציה לעובדה שתקופה ארוכה לא הייתה אכיפה משמעותית, היה מחדל אכיפה לגבי התקהלויות, לימודים שהתקיימו בניגוד לתקנות, הנחיות, חוק שחל על כלל האזרחים. לא יכול להיות שסוג אחד של מוסדות חינוך מקיים לימודים וסוג אחר לא".

"למדינה יש כלים ברישיונות ותקציבים באמצעותם היא יכולה לאכוף את הציות לחוק. לא יכול להיות שמוסד שנהנה מתקציבי המדינה מפר את חוקיה, הדבר הזה מאוד פשוט, צריך רק נכונות לעשות שימוש", הוסיף סער.

לדעתו, ההפרות נובעות מחוסר נחישות ששידרה הממשלה במשך זמן רב, וטען כי הייתה "עצימת עיניים מול העובדה שבמקומות מסוימים לא אוכפים את החוק. זה מעודד סוג מסוים של פעילות ולא נותן להבין את חומרת המצב. לכן מה שקרה בעיניי הוא ריאקציה למחדל בהתנהגות במשך תקופה מאוד ארוכה. יש מחדל שמקורו בכשל ניהולי ויש מחדל שמקורו בשיקולים זרים, למה קרה מה שקרה בנתב"ג במשך שנה שלמה? פשוט כישלון ניהולי בהיקפים מטורפים. אפשרו במודע ייבוא של הנגיף כולל ייבוא של המוטציות. את זה צריכה לבדוק ועדת חקירה ממלכתית שאנחנו נקים בממשלה בראשותי, מי שאחראי לזה לא יכול להמשיך להנהיג את מדינת ישראל".

לדעתו, ישראל איבדה שליטה על התפשטות הנגיף במדינה: "אנחנו כאזרחים משלמים מחירים מאוד כבדים, ואנחנו רואים שלא משתלטים על התחלואה והתמותה. יש קושי אדיר אנחנו שבועיים בסגר הנוכחי, זה בלתי סביר וזה נובע מאותם כשלים באכיפה בנתב"ג. לצערי הכשל הניהולי של הממשלה בראשות נתניהו הביא לכך שלמרות שננקטו צעדים מאוד קשים אנחנו ב-4,500 מתים".

בהמשך, התייחס למצב הפוליטי ולירידה של מפלגתו בסקר פאנלס פוילטיקס שנערך עבור 103fm: "אני מאמין שצריך לפעול לטובת כל המדינה ולא לפי שיקולים אחרים, והדבר תלוי בכוח הפוליטי שאזרחי ישראל יתנו ל. הוא ייצר את כל האפשרויות - אפשר לעשות את השינוי הזה. נתון מכריע זה התאמה לראשות ממשלה, המנבא החזק ביותר של הצבעה למפלגה זה מידת ההתאמה של העומד בראשה לראשות הממשלה. אנחנו נהיה אלה שנוביל מול נתניהו ולציבור תהיה שאלה אחת – האם הוא רוצה שנתניהו ימשיך להוביל או שאני אקים ממשלה חדשה. הציבור רואה בי את האלטרנטיבה לנתניהו ואנחנו נוביל גם בנתוני המנדטים כאלטרנטיבה לנתניהו".