המשטרה אוכפת את הסגר
המשטרה אוכפת את הסגרצילום: איתן אלחדז/TPS

בכירי מערכת הבריאות ממליצים להמשיך את הסגר ההדוק לשבוע נוסף, כך נודע בתום דיון שהתקיים בנושא בלשכתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש הציע בדיון שני תרחישים: להתחיל את היציאה מהסגר בשבוע הבא כמתוכנן אך באופן מדורג ואיטי.

לצד זאת הציע אש גם אפשרות של הארכה בסגר - שהיתה מועדפת על משרד הבריאות - ויציאה מהירה יותר ממנו.

נתניהו עצמו תמך בהארכה נוספת של הסגר כדי לנסות ולהשיג ירידה משמעותית יותר בנתוני התחלואה.

במערכת הבריאות קיים חשש גדול שעלייה נוספת בתחלואה תייצר עומס על מחלקות הקורונה העמוסות ממילא, במיוחד בימים בהם בתי החולים הציבוריים לא מקבלים חולים חדשים.

מלשכת נתניהו נמסר, "ראש הממשלה בנימין נתניהו כינס דיון עם שר הבריאות יולי אדלשטיין, ראש המל"ל, מנכ"ל משרד הבריאות, פרויקטור הקורונה ובכירים נוספים. הדיון עסק בניתוח מגמות התחלואה, קצב ההתחסנות, השפעת המוטציות על מצב התחלואה, תאריכים ליציאה מהסגר וסוגיות נוספות".

"בכירי משרד הבריאות הביעו חשש שגם בתום המועד הנוכחי של הסגר נישאר עם רמה גבוהה של תחלואה ועומס כבד מאוד של חולים קשים בבתי החולים. סוכם כי מחר ימשיכו בהתייעצויות", אמרו בלשכת ראש הממשלה.

פרופ' פהד חכים, מנהל בית החולים בנצרת

מוקדם יותר שיגר מנכ"ל רשת משען, עמרי כהן, מכתב דחוף לפרופסור נמרוד מיימון, ראש מטה מגן אבות בדרישה לבצע בדיקה שבועית לכלל דיירי הדיור המוגן בישראל גם לאחר חיסון המנה השנייה.

פנייתו הדחופה באה לאחר שהבוקר נמסר כי שני דיירים נמצאו חיובים בבדיקה שנערכה להם לאיתור הנגיף. זאת למרות ששני הדיירים חוסנו במנה הראשונה ובחלוף שלושה שבועות בדיוק, חוסנו במנה השנייה.

למכתב המלא

למעשה חלפו 12 ימים מאז חיסון המנה השנייה והדיירים המדוברים התגלו כחיוביים. נמסר כי "אין ודאות לגבי מועד ההדבקה המדוייק של הדיירים ולכן אין להסיק מכך לגבי יעילות החיסונים".

מדובר בדיירת אחת בת 82 א סימפטומטי ודייר שני בן 96 שסובל מחולשה כללית.

בתוך כך מחצות אובחנו כבר 6,015 ישראלים כחיוביים לקורונה. מספר הנפטרים מפרוץ המגפה הגיע כבר ל-4,478, מתוכם 23 נפטרו היום. בבתי החולים מאושפזים 1,174 חולי קורונה שמצבם קשה, 325 מהם מונשמים. בישראל 71,333 חולים פעילים.