מטופלים במחלקת קורונה
מטופלים במחלקת קורונהצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

באשקלון משפחה שלמה נדבקה בנגיף הקורונה ומצבם של שניים מבני המשפחה קשה.

בחדשות 13 דווח כי האם מונשמת ונאבקת על חייה, בתה בת ה-16 במצב קשה וארבעה ילדים נוספים במצב קל.

בתוך כך משרד הבריאות עדכן כי מחצות אובחנו 5,815 בני אדם כחיוביים לקורונה, מתוך 63 אלף בדיקות שנערכו. שיעור החיוביים עמד על 9.3%. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 1,139 חולי קורונה במצב קשה, מהם 325 מחוברים למכונות הנשמה. היום נפטרו שמונה חולי קורונה, ובכך עלה מניין הנפטרים מפרוץ המגפה ל-4,813 ישראלים.

מוקדם יותר התייחס ממונה הקורונה, פרופ' נחמן אש למצב התחלואה ואמר, "אני לא פוסל סגר נוסף אבל מקווה שלא נצטרך להגיע לשם. אנחנו רוצים לפתוח את המשק בצורה מדודה כשהחיסונים מורידים את התחלואה הקשה. אם היינו משתמשים בכלים אחרים להורדת התחלואה, בצורה טובה, יכול להיות שהיינו במצב אחר", אמר אש בתדרוך לעיתונאים.

"בימים האחרונים אנחנו רואים שמקדם ההדבקה עומד על יותר מ-0.9 ואף עלה ל-0.95 ו-0.96. זה הביטוי לעצירה בירידה בתחלואה. יש ירידה מתונה מאוד במספר החולים הקשים, אנחנו רואים ירידה במספר החולים הקשים החדשים שמגיעים לבתי החולים, וירידה מאוד מתונה במספר הכולל של החולים הקשים, כביטוי לעומס על בתי החולים. העומס על בתי החולים עדיין גדול".

ממונה הקורונה ציין כי "המוטציה הבריטית מדביקה בשכיחות גדולה יותר את האוכלוסייה הצעירה. יש ירידה מתונה מאוד במספר החולים הקשים, העומס על בתי החולים גדול. ייתכן שבשל המוטציות תידרש מנה נוספת של חיסון".

על פתיחת בתי הספר הוסיף, "אנחנו רוצים מאוד לחזק את הפעילות במערכת החינוך, לחדש את הלימודים, מתוך הבנה של החשיבות שיש לכך לחינוך של התלמידים. אנחנו בוחנים בימים אלה את המתווה המדויק, יחד עם משרד הבריאות, אני מקווה שנגיע למתווה כזה שהוא ימצא את האיזון בין הצורך להמשיך את הלימודים גם ביישובים אדומים, ויחד עם זאת לשמור על בריאות התלמידים".